Žiema – sportinių traumų metas

Žiema – sportinių traumų metas

Kiekviena artėjanti žiema – tai naujas iššūkis mūsų organizmui. Kalbame ne tik apie siaučiančius virusus ir gresiantį peršalimą, bet ir traumas, patiriamas sportuojant lauke ar atėjus iš šalčio į salę ir pradėjus sportuoti be tinkamo apšilimo. Automobiliams juk nepamirštame pakeisti padangų – todėl nepamirškime pasirūpinti ir savo kūnu.

Nešiokite kepurę

Nesvarbu – ar einate pabėgioti į lauką, ar tiesiog esate pakeliui į sporto salę – visada užsidėkite kepurę. Per galvą žmogus netenka apie 70 proc. visos kūno šilumos, o tai reiškia, jog mus šildo tik likę 30 procentų. Galbūt galvos apdangalai Jums netinka ar gadina šukuoseną, tačiau būtent vienodos organizmo temperatūros palaikymas yra geriausia ligų prevencija. Be to, juk sportuojate, o ne dalyvaujate Vienos pokylyje!

Darykite ilgesnį apšilimą

Žiemą apšilimo laikas turėtų būti pailgintas. Net jeigu treniruojatės šiltame sporto klube – į jį vistiek ateinate iš šalto lauko. Geriausi būdai apšilti visą kūną (o svarbiausia – sąnarius) yra šokinėjimas per virvutę arba elipsinis treniruoklis. Pastarasis ypač naudingas bandant suaktyvinti kraujotaką raumens audiniuose.

Kreipkite dėmesį į skausmą

Šis patarimas svarbus visais metų laikais. Net ir mažiausias raiščių skausmas gali rodyti jų susilpnėjimą ir artėjančią traumą – jei nekreipsite į tai dėmesio, netrukus susidursite su rimtesne trauma, tokia kaip uždegimas arba plyšimas.

Pajutę skausmą, pažeistą vietą saugokite nuo papildomo fizinio krūvio, masažuokite bent kartą per dieną ir nepamirškite tepti priešuždegiminiu ar tiesiog šildančiu tepalu.

Naudokite mažesnius svorius

Mažesni kilnojami svoriai dar nereiškia mažesnio treniruotės intensyvumo. Tuo tarpu didesnis svoris apkrauna sąnarius, kurie yra pati jautriausia vieta atvėsus orams. Didesnių rezultatų siekite tik tada, jei prieš tai padarėte bent kelias lengvesnes serijas.

Prasitampykite

Sportuojant raumenyse kaupiasi pieno rūgštis, kuri po įtemptų treniruočių lemia atsiradusius skausmus bei nuovargį. Tempimo pratimai po fizinio krūvio leidžia sumažinti šio proceso pasekmes ir paspartinti raumenų atsistatymą, taip greičiau pasiruošiant sekančiai treniruotei. Be to, lankstesnis kūnas padeda sumažinti traumų tikimybę!