Veikla, neleisianti žiemą priaugti svorio

Veikla, neleisianti žiemą priaugti svorio

Daugeliui nesvetimas svorio priaugimas žiemos metu nėra neišvengiamybė – tai greičiau sumažėjusio aktyvumo ir persivalgymo švenčių metu pasekmė. Kad pavasarį atšilus orams ir atėjus norui pasipuošti atviresne apranga nereikėtų savęs kankinti dietomis, verta suprasti, jog ir drebiant sniegui įmanoma aktyviai leisti laiką lauke. Lygumų bei kalnų slidinėjimas, žygiai ar čiuožimas ant ledo padės šaltojo sezono metu palaikyti fizinę formą ir išvengti besirenkančių papildomų kilogramų.

Žiemos sporto privalumai

Dėl saulės trūkumo ir atsirandančio nuobodulio žiemą dažnai užpuolanti depresija gali vesti prie išaugusio apetito. Išaugęs angliavandenių troškimas greitai baigiasi pyragaičių kimšimu ir vis labiau aptemptais rūbais. To išvengti galima saulėtomis (nors ir šaltomis) dienomis išėjus į lauką ir susiradus fizinės veiklos, kuri ne tik leistų pabūti gryname ore, bet ir panaikintų galimybes gyventi ritmu sofa-šaldytuvas-sofa.

Žiemos sportas pasižymi ir tuo, jog didelė jo dalis susijusi su pusiausvyra ir koordinacija (slidinėjimas, čiuožimas). Pridėkime dar šiltus rūbus bei papildomai sveriančią įrangą ir gausime sunkią kūną lavinančią treniruočių programą, kuriai neturės analogų nei sporto salėje esantys treniruokliai, nei vasarą populiarūs komandiniai žaidimai lauke.

Žygiai

Ilgi pasivaikščiojimai yra pati prieinamiausia ir pigiausia priemonė pasikrauti geros energijos ir tuo pačiu metu sudeginti krūvą kalorijų (žygiavimas sniegu per valandą padės atsikratyti apie 600 kalorijų). Tam tereikia gražios, žmonių mažai lankomos vietovės (miško, pajūrio, užšalusio ežero ar marių) ir gerų žygiavimo batų (neperšlampamų bei ilgu aulu). Taip pat patariame apsirengti keliais sluoksniais (marškinėliais, keliais megztiniais, striuke), jog sušilus visada būtų galima vieną rūbų sluoksnį nusivilkti ir įsidėti į pasiimtą kuprinę.

Lygumų slidinėjimas

Apie šį sportą jau gana plačiai rašėme „Sporto kure“. Visą kūną lavinanti treniruočių rūšis per valandą sudegina nuo 500 iki 800 kalorijų ir yra tinkama įvairaus fizinio pasiruošimo žmonėms. Geriausia dalis – lygumų slidinėjimui tinka ir Lietuvos miškai bei užšalę vandens telkiniai (juose sniego paviršius dažniausiai būna lygiausias, tačiau reikia įsitikinti, ar ledas Jus išlaikys). Truputį kalvotos vietovės suteiks naujų iššūkių ir dar labiau padidins sudeginamų kalorijų skaičių, bet jos skirtos jau slidinėti pramokusiems asmenims.

Kalnų slidinėjimas

Vis daugiau tautiečių žiemas leidžia kalnuose, kur per valandą galima sudeginti nuo 400 iki 600 kalorijų. Šis skaičius atrodo mažas dėl to, jog labai didelę laiko dalį tenka praleisti keltuvuose, keliančiuose į slidinėjimo trasų viršų. Tačiau pačiais nusileidimo nuo kalno momentais raumenys dirba kur kas smarkiau, nei lygumų slidinėjime. Norint įvaldyti kalnų slides, prireiks ne tik instruktoriaus, bet ir pakankamo fizinio pasiruošimo (bei, žinoma, galimybės nuvykti į kalnus).

Linkime jaukios ir kūno linijoms draugiškos žiemos!