Lygumų slidinėjimo gidas naujokams

Lygumų slidinėjimo gidas naujokams

Atėjusi žiema dažnai sumažina galimų kardiotreniruočių pasirinkimo laisvę – tenka arba kęsti chloruotą baseino vandenį, arba pusnyse šlapti bėgimo batelius. Išeitimi gali tapti Lietuvoje vis dar mažai kam įprastas žiemos sportas – slidinėjimas, kuris ne tik leis grožėtis baltu gamtos peizažu, bet ir privers paprakaituoti visą kūną. Ir tam visai nereikia brangios kelionės į kalnus – lygumų slidinėjimas, kuriuo galima užsiimti bet kuriame parke arba miške, yra kur kas efektyvesnis ir reikalauja daugiau fizinio darbo, nei nusileidimai nuo stačių kalnų.

Beje, to išmokti yra labai paprasta. Įvaldę slides, galėsite kaitalioti sporto šakas priklausomai nuo metų laiko ir taip išvaikyti nuobodulį, kuris dažnai užklumpa nuolatos propaguojant tik vieną treniruočių būdą. Pavasarį bėgiojimas, vasarą plaukimas ir irklavimas, rudenį važiavimas dviračiu, o žiemą tebūnie slidinėjimas!

Klasikinis slidinėjimo būdas pradedantiesiems

Prieš užsidėdami slides, patyrinėkite jas – supraskite, kokiu principu veikia apkaustai, kaip tvirtinami slidininko batai. Pastebėsite, jog tvirtinamas tik pats batų priekis, tuo tarpu kulną galite lengvai pakelti nuo slidžių plokštumos – ši judesių laisvė yra būtina lygumų slidinėjime, kadangi būtent Jūsų atliekami veiksmai lems judėjimą į priekį, o ne esama nuokalnė.

Padėkite slides lygiagrečiai ant kieto paviršiaus ir pasiremdami lazdomis ant jų užlipkite. Įsitikinkite, jog apkaustai tvirtai prispaudė batus ir slidinėjimo metu neatsilaisvins. Pradėti galite ir nuo vienos slidės užsidėjimo – pabandykite pastovėti ant vienos kojos, išmokti balansuoti, atrasti savo svorio centrą. Užsidėję ir antrąją slidę – tiesiog pavaikščiokite, kol kas be lazdų. Pajuskite ritmą, galimų judesių amplitudę, pusiausvyrą.

Laikas pasiruošti tikram slidinėjimui. Sulenkite kelius, šiek tiek pasilenkite į priekį ties čiurnomis ir liemeniu. Svorio centrą laikykite tarp slidžių. Po truputį perneškite svorį ant dešinės kojos, tuo pačiu stumdami ją į priekį. Dabar pristatykite likusią gale kairę koją ir svorį perneškite ant jos, taip pat ją stumdami į priekį. Atsiminkite, jog nei viena slidė neturi palikti sniego paviršiaus, o judėti jos privalo lygiagrečiai viena kitai.

Jau galite į rankas paimti ir lazdas, kurios padės padidinti greitį, sudeginamų kalorijų skaičių ir pagerinti pusiausvyrą. Kai priekyje yra dešinė koja, remkitės kairiąja lazda, tuo tarpu kai priekyje kairė koja – remkitės dešiniąja lazda.

Kai jausitės užtikrinti slysdami tiesia linija, bandykite pasukti. Pasirinkite kryptį ir prieš atlikdami su tos pusės koja slydimo veiksmą, šiek tiek ją pakelkite nuo sniego. T.y. jeigu norite sukti į dešinę, tuomet posūkį pradėkite nuo dešinės kojos.

Beje, nepamirškite mokytis nukristi ir vėl atsikelti. Anksčiau ar vėliau taip neišvengiamai nutiks, todėl geriau būti pasiruošusiam. Lėtai slysdami lenkitės atgal arba į šoną, kol atsidursite ant sniego. Pasirinkite minkštesnes pusnis! Dabar paimkite abi lazdas į vieną ranką, jog kita galėtumėte pasiremti atsistodami. Pritraukite kojas arčiau korpuso, patikrinkite apkaustus ir bandykite stotis.

Patarimai ir įspėjimai

  • Visada būkite pasilenkę į priekį. Vos tik atsilošite – nukrisite.
  • Kai pradedate mokytis – venkite itin šaltų dienų ir apledėjusio paviršiaus. Ledas sudaro kietą pagrindą, ant kurio slidinėjant pasiekiamas didesnis greitis – tai pavojinga naujokams.
  • Pasirūpinkite tinkama apranga. Ji turėtų nekaustyti judesių ir būti neperšlampama (bent jau viršutinis jos sluoksnis), kadangi drėgni rūbai varžys, bus sunkūs, neleis kvėpuoti odai ir gali tapti peršalimo priežastimi. Gera išeitis – naudoti termo-kostiumus, kurie išgarina prakaitą, tačiau tuo pačiu sulaiko kūno šilumą.
  • Prieš lipdami ant slidžių apšilkite, nes ankstyvas kritimas gali lemti traumą.