Kovojame su didžiausiu sporto priešu – nuovargiu

Kovojame su didžiausiu sporto priešu – nuovargiu

Sportas – tai ne tik gausus prakaito liejimas, bet ir kokybiškas poilsis. Tenka pastebėti nemažai tokių, kurie nusprendę patobulinti savo kūno linijas pradeda kiekvieną dieną vaikščioti į sporto klubą. Neilgai trukus jie pastebi, jog rezultatai toli gražu nedžiuginantys, o motyvacija sportuoti toliau nyksta su kiekviena diena…

Atsižvelkite į šiuos patarimus ir tinkamai pailsėkite prieš grįždami į sporto sales!

Trumpo poilsio svarba. Poilsio pertraukėlės tarp pratimų yra itin svarbi visos treniruotės dalis. Kūnas apie 90 proc. visos savo buvusios jėgos atgauna maždaug per minutę. Šį laikotarpį galima mažinti iki 30 sekundžių. Be to, atkreipkite dėmesį į kvėpavimą – prie pratimo grįžkite tik tada, kai ir vėl kvėpuosite ramiai.

Šiluma po treniruotės. Vos tik baigę sportuoti, neleiskite raumenims atvėsti. Būdami šilti, jie ilgiau išlaiko išsiplėtusias venas ir paspartėjusią kraujotaką. Tai padės naudingoms maisto medžiagoms greičiau pasiekti raumens audinio ląsteles. Po treniruotės prauskitės tik po šiltu dušu!

Pailsinkite raumenis. Sveikas raumens audinys pailsės pats, be niekieno pagalbos. Su tinkama ir sveika mityba jis tą atliks šiek tiek greičiau. Paprastai raumenims atsistatyti po sunkaus fizinio krūvio reikia 3-5 dienų, todėl niekada netreniruokite tos kūno dalies, kurią treniravote vakar ar užvakar.

Atsižvelkite ir į organizmo siunčiamos signalus. Šiek tiek skaudantis raumuo yra geras ženklas, pranešantis, kad sporto salėje netinginiavote. Neduokite jam naujo krūvio, kol skausmas pilnai nepraeis. Jeigu jis tęsiasi ilgiau kaip savaitę – laikas kreiptis į gydytojus, nes tai jau traumos požymis.

Kartais kūnui didžiausia dovana yra gulėjimas ant sofos ir treniruotės praleidimas, o ne skausmo lydima kankynė. Geriau pasidžiaukite, kad praeitą kartą padirbėjote kaip reikiant.

Miegas. Suaugęs žmogus turėtų miegoti bent 8 valandas per parą ir tai yra neginčyjama. Kalbame apie gilų miegą, o ne penkis prabudimus per naktį vien tam, jog pasitikrinti telefoną…

Streso žala. Stresas ne tik apsunkina galimybes užmigti atėjus nakčiai, bet ir sekina energijos rezervus, stabdydamas raumenų atsistatymo procesą. Streso atsiradimo priežastis gali būti ne tik sunkumai darbe ar asmeniniame gyvenime, bet ir alkoholis, rūkymas, liga bei netinkama mityba.

Sportas yra itin reikli veikla, todėl jeigu kitos veiklos trukdo siekti gerų rezultatų – neišvengiamai turėsite priimti vieną ar kitą sprendimą kažko atsisakant. Kartais įveikti stresą padeda tiesiog joga ar meditacija, tačiau visiems būdams žlugus, verta laiku kreiptis į specialistą.

Pagreitinkite raumenų atsistatymą. Paprasčiausi tempimo pratimai ne tik suteiks sąnariams lankstumo, bet ir paspartins kraujotaką galūnėse. Jeigu pabudę ryte jaučiate skausmus – pasirąžykite, atlikite keletą tempimo pratimų… Tai atpalaiduos raumenis, o spartesnė kraujotaka prisidės prie atsistatymo proceso.

Šiluma taip pat teigiamai veikia nuvargusį kūną. Sūkurinė vonia ar pirtis visada turėtų būti prioritetų sąraše vos tik baigus treniruotę. Be to, šiluma yra puikus vaistas nuo sąnarių skausmo.

Keli požymiai, rodantys poilsio trūkumą:

  • Pavargstate greičiau, negu įprastai, o taip pat jaučiate miego trūkumą
  • Prarandate svorį tada, kai iš tiesų norite jį auginti; šį reiškinį dažnai lydi ir sumažėjęs apetitas
  • Jūsų jėga mažėja arba auga ne tokiu tempu, kaip anksčiau
  • Pulsas ramybės būsenoje yra aukštesnis, nei visada
  • Jūsų kraujo spaudimas padidėjęs
  • Išaugusi kūno temperatūra
  • Praradote susidomėjimą treniruotėmis, apėmė vangumo jausmas
  • Lengvai susierzinate

Sporto kuras“ dar kartą primena, jog poilsis raumenų vystymui ir tobulos figūros siekimui yra lygiai toks pat svarbus, kaip ir pačios treniruotės. Saugokite save ir sportuokite sveikai!