Kaip nepervargti dažnai sportuojant?

Kaip nepervargti dažnai sportuojant?

Dažnai tenka pastebėti, jog naujokai į sporto sales suguža kiekvieną dieną, vos tik radę laisvą minutę. Toks pradinis entuziazmas kyla iš mąstymo, jog „kuo daugiau sportuosiu, tuo daugiau pasieksiu“. Ši taisyklė nėra labai klaidinga, jeigu „daugiau treniruočių“ reiškia ne sportavimo laiką, o metodą.

Dažnos treniruotės padeda greičiau mesti svorį ir pasiekti užsibrėžtus tikslus. Tačiau didėjantis treniruočių skaičius neturėtų didinti ir fizinio krūvio – jeigu per kiekvieną apsilankymą sporto salėje iš savęs išspausite visas jėgas, tuomet pasieksite visai ne tuos rezultatus, kurių trokštate – nuolatinį nuovargį, mažėjančią raumenų masę ir netgi traumas.

Sportuodami kiekvieną dieną, sumažinkite krūvį – nubėkite mažiau kilometrų, sutrumpinkite vienos treniruotės laiką, darykite mažiau pratimų ir jų pakartojimų. Pateikiame kelis punktus, į kuriuos būtina atsižvelgti sudarant savo dažnų treniruočių programą.

Venkite stuburo apkrovos

Mūsų organizmas yra itin protingas – atstatyti pažeistus audinius jis pradeda nuo svarbiausių vietų. Todėl jei labai apkrausite stuburą sunkiomis užduotimis (pavyzdžiui, pritūpimais su svoriais), tai pailgins raumenų atsistatymo laiką, kadangi kūnas pirmiausia visomis išgalėmis sieks apsaugoti stuburą.

Tačiau pritūpimų atsisakyti nereikia – jie yra svarbi treniruočių dalis lavinant viso kūno raumenyną. Geriau naudokite mažesnius svorius ir nesiekite rekordų. Su pasirinktu svoriu turite pakankamai lengvai atlikti 8 pritūpimus, nekeisdami tempo ir technikos. Taip pat stenkitės nelenkti nugaros ir išlaikyti ją tiesią.

Saugokite sąnarius

Jeigu tam tikri pratimai verčia skaudėti ne raumenis, o sąnarius – nebedarykite jų. Treniruotės turi mankštinti raumens audinį, nes jis atsistato greitai. Tuo tarpu jungiamojo audinio pažeidimas jau yra trauma, kuri per kelias dienas neatsistatys.

Klausykite raumenų skausmo

Po geros treniruotės mausti raumenis privalo. Tačiau tai neturi būti skausmas, trukdantis net pajudėti. Ypač, kai dažnai treniruojatės ir turite mažai laiko poilsiui.

Darykite ne daugiau kaip 10 pakartojimų kiekvienam pratimui ir stenkitės viską atlikti lėtai. Greiti judesiai, atliekami po keliasdešimt kartų per daug žalos raumens audinius ir per vieną ar kelias dienas atsistatyti jie nespės.

Nenuvarginkite nervų sistemos

Jeigu raumenų nuovargį pajusti lengva, tai su nervų sistema viskas kiek sudėtingiau – reikia labai įsiklausyti į savo organizmą ir pastebėti, kada pradedate jaustis mieguisti, nuvargę, apima nepaaiškinamas irzlumas ir stresas (turbūt visiems pažįstama situacija, kuomet žmogui pradėjus sportuoti aplinkiniai pastebi jo padidėjusią agresiją ir pyktį. Be abejo, tuomet visai bereikalingai yra apkaltinamas pats sportas).

Sveika nervų sistema labai svarbi sportuojant – juk būtent nervais yra siunčiami signalai raumenims. Kuo daugiau treniruojatės, tuo daugiau laiko skirkite miegui, raminančiai mėtų arbatai, meditacijai ar tiesiog ramiam laiko leidimui.

Juk nesinorėtų, jog dėl padidėjusio irzlumo ir kylančių pykčio bangų kentėtų bendradarbiai, šeimos nariai ir antroji pusė, tiesa?