Geriausi būdai išsaugoti motyvaciją

Geriausi būdai išsaugoti motyvaciją

Vos tik nusprendę sportuoti, galite susidurti su pirmaisiais sunkumais – prireikia naujos sportinės aprangos, batelių, galbūt ir krepšio… Tada reikalai tampa dar sudėtingesniais, kai ateina metas išsirinkti sporto klubą ar sportavimo būdą.

Įveikę šiuos pirmuosius iššūkius dažniausiai jau būname išnaudoję visą turėtą motyvaciją – išleistos didelės sumos ir sugaištas laikas riebaliukų dar netirpdo ir raumenų neaugina, todėl nauja apranga liks kabėti spintoje, o abonementas į sporto klubą atguls nenaudojamame piniginės skyriuje.

Kaip iš naujo įpūsti tą ugnelę rūpintis savimi?..

Nusistatykite aiškius tikslus

Kai nusprendžiate sportuoti, nusistatykite realistiškus tikslus. Jeigu dabar Jums neužtenka kvapo užlipti laiptais iki savo buto, kodėl svajojate apie maratono bėgimą arba kopimą į Everestą? Žinoma, didelės svajonės turėjimas taip pat motyvuoja, tačiau tą ilgą kelią turėtumėte išskaidyti į tarpines stoteles, kurių ir sieksite. Jeigu pirminis tikslas yra nepasiekiamas per artimiausius kelis mėnesius – pasmerkiate save nesėkmei ir pasidavimui.

Nuspręskite sumažinti drabužius vienu dydžiu arba užlipti į penktą aukštą nepradedant gaudyti kvapo – karas dėl tobulos figūros yra sudarytas iš daugybės mūšių, kurių įveikimui sugaišite mažiausiai kelerius metus.

Praneškite savo tikslus visiems

Gera mintis būtų įsipareigoti savo tikslams. Visų pirma tai padarykite savo akivaizdoje – susigalvokite didžiausią tikslą, kurį norėtumėte pasiekti (kaip jau anksčiau minėtas kopimas į Everestą), o tada išskaidykite jį į daug tarpinių stotelių (užsirašymas į sporto klubą, keliolikos kilogramų numetimas, 5 kilometrų nubėgimas nesustojant, 10-ties prisitraukimų padarymas, sudalyvavimas keliasdešimties kilometrų žygyje miškais ir t.t.).

Nebijokite šių tikslų pranešti savo draugams, šeimos nariams, kolegoms. Žinoma, iš pradžių susidursite su skeptikais ir tais, kurie slapčia iš Jūsų šaipysis – nebijokite, tą pergyvena visi. Tada kodėl turėtumėte pasakoti kitiems žmonėms apie svajonę nubėgti maratoną, jeigu dabar ir į trečią aukštą važiuojate liftu? Nes tai sukels sveiką pyktį ir norą įrodyti kitiems, jog esate geresni, nei jie mano. Ir kai koks kolega kvailai išsišiepęs kitą sykį paklaus Jūsų, „tai kaip sekasi bėgti maratoną“ – drąsiai galėsite jam pasakyti, kad kol šįryt jis drybsojo lovoje išvertęs pilvą, Jūs jau sukote ratus stadione.

Tuo tarpu nuoširdesnius draugus pasikvieskite prisijungti prie treniruočių. Pildant svajones įgauti idealias formas partneris yra bene geriausia motyvacija. Visų pirma, sportavimas su draugais leis atsikratyti monotonijos ir nuobodulio. Antra, dviese bus drąsiau pirmą kartą įžengti į sporto klubą. Ir trečia – bus sunku nuvilti savo draugą ir sakyti „šiandien geriau pagulėsiu ant sofos“.

Be to, jei dirbate draugiškame kolektyve, galite pradėti rengti krepšinio ar futbolo varžybas po darbo, bent kartą per savaitę. Tai dar viena puiki proga pajudėti!

Klausykitės muzikos

Pamenate tuos per kūną einančius šiurpuliukus, kai žiūrėjote filmą „Rokis“? Niekas negali paaiškinti tokio muzikos poveikio, tačiau jis neabejotinai skatina adrenalino gamybą ir sukoncentruoja visas mintis tik į pergalės siekimą.

Šiuolaikinės technologijos leidžia muziką nešiotis su savimi ir tam nebereikia grotuvų. Užtenka telefono, prie rankos tvirtinamo dėkliuko ir galėsite klausytis muzikos net bėgiodami per lietų. Tik pasirinkite ne rudeninę depresiją skatinančią simfoniją, o garso takelius, kurie privers pulsuoti raumenis.

Būkite lankstus

Žinoma, turėti galimybę treniruotis kiekvieną kartą tuo pačiu metu yra tiesiog nuostabu. Tačiau jei pramiegojote ir nespėjote ryte padaryti mankštos, nesijaudinkite – puikiai viską spėsite ir po darbo.

Svarbiausia, jog Jūsų užimtoje dienotvarkėje apskritai atsiranda laiko sportui. Vos tik ištaikę laisvą minutėlę šokite į sportinius batelius ir pradėkite lieti prakaitą! Kai kurie netgi sugeba sportuoti per pietų pertrauką, o dar kiti renkasi vėliausią laiką prieš pat sporto klubų uždarymą.

Klausykite savo organizmo ir pasirinkite sau tinkamiausią laiką.

Išmokite sau atleisti

Nepradėkite savęs kaltinti dėl vienos ar dviejų praleistų treniruočių. Galbūt buvote pavargę, dirbote, sirgote… Visi mes esame žmonės ir turime svarbesnių poreikių, nei sportas.

Tačiau vos tik atsiradus galimybei grįžkite prie ankstesnio gyvenimo ritmo. Bauskite save didesniu fiziniu krūviu, o ne pyragėlio valgymu. Kūnas labai greitai prisimins treniruotes ir sugrįš į lygį, kurį jau buvote pasiekę sunkiu savo darbu.

Visi šie patarimai priklauso tik nuo vieno faktoriaus – Jūsų. Tik Jūs galite lemti savo ateitį, kūno linijas, sveikatą, grožį… Nekaltinkite greito maisto restoranų, jog jie yra taip arti namų ir gamina tokį skanų maistą. Žinokite, jog galite viską ir Everesto viršūnė taps pasiekiama ranka!