Geras poilsis – trumpas poilsis

Geras poilsis – trumpas poilsis

Visi užsiimantys raumenų auginimu kuo puikiausiai žino, jog norint progresuoti ir siekti naujų rezultatų reikalinga nuolatinė kaita – didėjantis svoris, pakartojimų skaičius ar pačios treniruočių programos pakeitimas.

Tuo tarpu kai kalbame apie poilsį tarp pratimų, daugelis lieka ištikimi 2-3 minučių trukmės pertraukoms. Neseniai atlikti tyrimai parodė, jog tai ydingas sprendimas, stabdantis treniruočių progresą.

Nuo seno žinoma, jog ilgesnės poilsio pertraukėlės leidžia raumenims atsistatyti. Tai suteikia galimybę įveikti didesnius svorius. Daugiau pakartojimų su didesniais svoriais – neabejotina jėgos auginimo ir raumenų audinio stimuliavimo formulė.

Tačiau jei kalbame ne apie jėgą, o apimtis – į žaidimą įvedamos naujos taisyklės. Biocheminiai veiksniai, atsirandantys patiriant nuovargį, gali turėti įtakos augimo hormono lygio organizme pakilimui, o tai veda didesnių raumenų link.

Truputis skaičių ir išvadų

Atliktame tyrime dalyvavo jau patyrę sportininkai, kurie buvo išskirstyti į dvi grupes. Pirmoji aštuonias savaites treniravosi su pastoviomis dviejų minučių pertraukomis.

Tuo tarpu antroji grupė sportininkų tokia privilegija džiaugėsi tik pirmąją savaitę, o jau nuo antrosios jų poilsis buvo sumažintas 15 sekundžių. Taip kas savaitę mažindami poilsio laiką, sportininkai sustojo pasiekę vos 30 sekundžių ilgio pertrauką tarp pratimų ir jų pakartojimų.

Rezultatai nustebino pačius mokslininkus – grupei, kuri treniravosi su nekintančia poilsio pertrauka, nustatytas 14 proc. rankų ir 19 proc. kojų apimčių augimas. Tuo tarpu „nelaimėliai“, kurie pailsėti eksperimento pabaigoje galėdavo tik pusę minutės, padidino savo rankų apimtis 21 proc., o kojų – net 28 procentais.

Pasirodo, jog lygiai taip pat kaip ir nuolatinis keliamų svorių didinimas, poilsio pertraukėlių trumpinimas gali turėti milžinišką įtaką raumens audinio augimui. Be to, raumenys pratinami atsistatyti greičiau. Gebėjimas atlikti daugiau pratimų per tą patį laiko tarpą taip pat prisideda prie tobulo kūno siekimo. Nešvaistykite laiko vaikščiojimui ratais aplink treniruoklius!