Ant kokio paviršiaus bėgioti geriausia?

Ant kokio paviršiaus bėgioti geriausia?

Jeigu iš treniruočių norite gauti kaip įmanoma daugiau, tuomet įvairovė yra to noro išsipildymo pamatai. Tai atrodo lengva kilnojant svorius – tereikia karts nuo karto kaitalioti treniruočių programą, vienus pratimus pakeičiant kitais. Tačiau ką daryti, jei pagrindinė Jūsų sportavimo forma – senas geras bėgiojimas?

Išeitis yra ir čia. Žinoma, galima kaitalioti bėgiojimo trukmę, distanciją, tempą, tačiau nederėtų pamiršti ir paviršiaus, kuriuo bėgate. Skirtinga danga suteikia visai skirtingą treniruočių patirtį ir kartais net treniruoja skirtingus raumenis! Štai trumpas gidas, kuris galbūt padės susiplanuoti sekančio savo pasibėgiojimo vietovę.

Asfaltas

Privalumai: tvirtas ir lygus pagrindas, nuo kurio patogu atsispirti ir patogu bėgti didesniu tempu. Pats paprasčiausias pasirinkimas bėgikams, gyvenantiems mieste ir neturintiems galimybės ieškoti kitos bėgimo dangos.

Trūkumai: dėl dangos kietumo visą amortizaciją tenka atlikti kūnui. Tai bloga žinia sąnariams, kurie kenčia labiausiai. Daugelis profesionalių atletų stengiasi kuo mažiau laiko praleisti bėgiojant asfaltu.

Stadiono danga

Privalumai: kalbame apie stadionus su specialia spalvota danga, kuri paprastai būna minkštesnė, nei paprastas asfaltas. Tai mažesnis krūvis sąnariams, tačiau lygiai tokios pačios ar net geresnės sukibimo savybės kaip ir su asfaltu.

Trūkumai: egzistuoja daugybė skirtingų dangų – vienos jų savo kietumu beveik prilygsta asfaltui, tuo tarpu yra nemažai ir pernelyg „saugių“, t.y. minkštų stadiono dangų. Sveikatai tai neatsilieps, tiesiog tokia danga yra „lėtesnė“, todėl nenustebkite suprastėjusiais rezultatais ir greičiau nei įprastai užklupusiu nuovargiu.

Molingas paviršius

Privalumai: šis dažnai šalia upių ir ežerų randamas paviršius yra minkštesnis už asfaltą.

Trūkumai: labai priklausomas nuo oro sąlygų – lyjant lietui juo bėgti neįmanoma. Be to, sunkiai randamas ir ne visi turi galimybę juo nuolatos bėgioti.

Žemė

Privalumai: paprasta žemė (juodžemis, molinga ar smėlinga žemė) yra vienas geriausių paviršių bėgimui – pakankamai kietas, jog būtų galima tvirtai atsispirti ir tuo pačiu pakankamai minkštas, jog nežalotumėte sąnarių.

Trūkumai: ji „lėtesnė“ nei asfaltas ir reikia saugotis visokių akmenų, medžių šaknų ir kitų nelygumų, ant kurių netinkamai pastatę koją galite susižeisti.

Vanduo

Privalumai: bėgiojimas sekliame vandenyje (kur vandens lygis nesiekia kelių) suteikia mažiausią stresą sąnariams ir raiščiams, o be to padeda sudeginti daugiausiai kalorijų.

Trūkumai: toks bėgiojimas labai priklausomas nuo metų laiko ir Jūsų gyvenamosios vietos – pajūrio gyventojams kur kas lengviau rasti galimybę vasaromis bėgioti sekliame vandenyje. Be to, tai reikalauja gana nemažai jėgų ir gero fizinio pasiruošimo, priešingu atveju sustosite įveikę vos kelis šimtus metrų.

Žolė

Privalumai: labai mažai streso organizmui bėgant tokia minkšta danga. Jei prieš tai kurį laiką bėgiojote asfaltu – bent kartą „atsistatymui“ išmėginkite ir žolės dangą.

Trūkumai: daug galimybių susižeisti – žolėje nematomi akmenys, duobės, medžių šaknys ar anksti ryte iškritusi rasa, kuri žolę paverčia labai slidžiu paviršiumi.

Smėlis

Privalumai: turbūt nenustebinsime pasakę, jog tai minkšta ir sąnariams gailestinga danga.

Trūkumai: jei kelių ir klubų sąnariai ir ilsėsis, tai raiščiams bei raumenims teks padirbėti – jiems nuolatos reikės kompensuoti paviršiaus nelygumus ir stengtis išlaikyti pusiausvyrą. Jei jau bėgate paplūdimyje – darykite tai arčiau vandens, kur smėlis kietesnis ir bėgimas juo reikalauja mažiau fizinių jėgų.

Bėgimo takelis

Privalumai: tai patogus būdas bėgioti – nepriklauso nuo oro sąlygų, randamas visuose sporto klubuose ir lengvai reguliuojamas – nuo bėgimo greičio iki įkalnės statumo.

Trūkumai: na, iš tiesų tai nėra tikras bėgiojimas… Tai labiau šokinėjimas į orą, leidžiant po Jumis suktis bėgtakio juostai. Stenkitės kuo mažiau naudotis tokiu nenatūraliu treniruotės būdu ir palikti bėgimo takelį tik tiems atvejams, kai bėgiojimui lauke trukdo oro sąlygos.

Ant kokio paviršiaus bėgioti geriausia?