Alkoholis ir treniruotės – ar tai suderinama?..

Alkoholis ir treniruotės – ar tai suderinama?..

Nors alkoholio vartojimas televizijos pagalba tampa neatsiejama sporto dalimi (nuolatinė reklama, sporto komandų bei varžybų rėmimas ir akcijos vykstant didžiausioms žaidynėms pavertė rungtynių stebėjimą pasisėdėjimu su draugais prie alaus bokalo, įsmeigus akis į ekraną), patys atletai vis dar supranta, jog alkoholis niekada netaps pagalbininku siekiant aukštų rezultatų.

O kas, jei Jūs ne profesionalus sportininkas, o tiesiog sulieknėti bei raumenis paryškinti nusprendęs aktyvaus laisvalaikio leidimo būdo mėgėjas? Ar viename pirkinių krepšelyje gali išsitekti abonementas į sporto salę ir butelis su svaigiaisiais skysčiais?

Dehidratacija

Viena didžiausių alkoholio sukeliamų žalų – dehidratacija. 75 proc. raumens audinio sudaro vanduo, todėl nenuostabu, jog jo sumažėjimas reikštų ne tik sumažėjusią raumenų masę, bet ir apskritai sustojusius bet kokius audinio augimo procesus.

Ypač aktyviai sportuojantys turėtų per dieną išgerti dvigubai daugiau, nei rekomenduotina vandens dozė normaliam žmogui (kuri yra apie 2 litrai per parą), tačiau vargu, ar daugumai tai pavyksta. Dar blogiau, jei ir tą varganą gaunamo vandens likutį iš organizmo pašalinsite alkoholio pagalba.

Jei vis dėl to taurelės kilnojimo neišvengsite – derinkite tai su gausiu vandens gėrimu. Pavyzdžiui kiekvieną mažą alaus bokalą arba taurę vyno užsigerkite stikline vandens. Taip ne tik pagelbėsite raumenims išlaikyti reikalingą vandenį, bet ir išvengsite pagirių kitą rytą (pykinimas ir galvos skausmas yra susijęs būtent su dehidratacija).

Riebalų kaupimas

Nors alkoholis ir yra sudarytas iš angliavandenių, šie (priešingai nei įprasti, maiste randami angliavandeniai) organizme paverčiami ne energijos suteikiančia gliukoze, o riebiosiomis rūgštimis, kurios turi didelę tikimybę tapti papildomais centimetrais aplink Jūsų juosmenį.

Jei treniruojatės ir tuo pačiu vakare nevengiate pakelti taurelės, Jūsų medžiagų apykaita „įjungs“ pauzės režimą, neleisiantį tirpti tiems nelemtiems kilogramams, kadangi alkoholis sutrikdo visą šūsnį ląstelių viduje vykstančių reakcijų, kurios yra kalorijų deginimo dalis.

Vitaminų ir mineralų praradimas

Alkoholio vartojimas išsekina vitaminų A, B, C, kalcio, cinko ir fosforo atsargas. Šie vitaminai ir mineralai yra būtini daugelyje organizmo procesų, raumenų audinio augimas – ne išimtis. Jei šiandien planuojate užsukti į barą, nepamirškite prieš išeidami išgerti tabletę multivitaminų komplekso, padėsiančio atgauti prarastas svarbias medžiagas.

Sumažėjęs testosterono lygis

Alkoholio vartojimas sumažina testosterono ir padidina estrogeno lygį organizme. Testosteronas – hormonas, susijęs daugiau su vyriškąja lytimi, yra bene svarbiausias veiksnys raumenų augimo procese. Sumažėjęs jo lygis lemia raumenų audinio masės, formos, jėgos ir gebėjimo atsistatyti praradimą.

Tuo tarpu estrogenas „apdovanoja“ spartesniu riebalų kaupimu ir nereikalingų skysčių sulaikymu organizme.