Žemės riešutų sviesto nauda sveikatai

Žemės riešutų sviesto nauda sveikatai

Riešutų sviestas – tai skanėstas, pamėgtas daugelio amerikiečių ir nuolatos matomas kino filmuose. Sukurtas dar 1890 metais kaip mėsos baltymų pakaitalas, jis iki šiol gaminamas iš smulkiai sutrintų žemės riešutų. Beje, žemės riešutai iš tiesų yra visai ne riešutai, o ankštiniai augalai! O iš jų pagamintas sviestas gali tapti papildymu kasdieniniams užkandžiams ir sveikiems desertams.

Baltymai

Du valgomieji šaukštai riešutų sviesto turi net 7 gramus baltymų. Juose randamas amino rūgštis organizmas naudoja naujo raumens audinio statymui ir senojo atkūrimui, todėl itin svarbu gauti pakankamus kiekius baltymų. Beje, jie ne tik kuria išvaizdžius bei medžiagų apykaitą spartinančius raumenis, bet ir padeda ilgiau jaustis sotiems.

Tačiau kaip ir kituose augalinės kilmės produktuose, žemės riešutų svieste esantys baltymai yra „nepilni“ – juose trūksta kai kurių svarbių amino rūgščių. Todėl jei ryte užkandžiaujate sumuštiniais su šiuo sviestu, nepamirškite užsigerti stikline pieno – tai padės nuo pačio ryto apsirūpinti visomis kūnui reikalingomis maisto medžiagomis.

Riebalai

Žemės riešutų sviesto turimas sočiųjų ir nesočiųjų riebalų santykis prilygsta alyvuogių aliejui. Gerieji riebalai ne tik padeda sumažinti širdies ligų riziką, bet ir užkerta kelią cukriniam diabetui.

Kalis

Per didelis natrio (druskos) kiekis, kurį gauname su maistu, suteikia daug streso mūsų visai kraujotakos sistemai. Tačiau kalis turi polinkį neutralizuoti neigiamą natrio poveikį. Riešutų svieste kalio yra dvigubai daugiau, nei druskos, todėl jį vartodami galite būti ramūs dėl kraujagyslių sistemos ir širdies darbo. Tai ypač svarbu sportuojantiems, juk kraujagyslės – tai lyg mažos magistralės, kuriomis aprūpinami ne tik gyvybiškai svarbūs organai, tačiau ir daug fizinio krūvio patiriantys raumens audiniai.

Skaidulos

2 valgomieji šaukštai žemės riešutų sviesto slepia 2 gramus skaidulų. Tai nėra itin didelis kiekis, tačiau net ir tai gali padėti „surinkti“ reikiamą paros normą (kuri yra 25-30 gramų). Skaidulos reguliuoja virškinimą ir ypač teigiamai veikia žarnyno veiklą. Be to, kaip ir baltymai, skaidulinės medžiagos suteikia ilgiau trunkantį sotumo jausmą.