Šokoladas prieš treniruotę? Kodėl gi ne!

Šokoladas prieš treniruotę? Kodėl gi ne!

Kažkaip pamėgome rašyti apie šokoladą… O kaip kitaip, jei jis tinkamas ne tik lieknėjant, bet ir auginant raumenis? Juodasis šokoladas kelia azoto monoksido (medžiagos, plečiančios kraujagysles ir tokiu būdu leidžiančios pernešti daugiau deguonies ir maisto medžiagų į raumenis) lygį organizme, todėl būtų visai nebloga idėja sukramtyti gabaliuką šio skanėsto prieš kiekvieną treniruotę.

Tačiau tai ne viskas. Šokoladas turi ir kelias kitas teigiamas savybes, kurias patariame išnaudoti atletams. Visų pirma jis padeda fizinio krūvio metu išlaikyti pastovesnį gliukozės kiekį ir aukštesnį insulino lygį kraujyje, o taip pat sumažina oksidacinio streso galimybę (tai procesas, kurio metu dėl įtemptų treniruočių susidarę laisvieji radikalai gali pažeisti sveikuosius kūno audinius, tame tarpe ir raumenis).

Gebėjimas ilgiau išlaikyti vienodą gliukozės kiekį reiškia ilgesnes ir intensyvesnes treniruotes, kadangi kraujyje esanti gliukozė tiesiogiai susijusi su turima energija. Tuo tarpu insulinas skatina spartesnį raumenų augimą, todėl aukštesnis jo lygis padės tiems, kurie augina masę. Deja, norintiems sulieknėti tai ne tokia džiugi žinia – insulinas stabdo riebalų deginimą. Tai nereiškia, jog norėdami numesti nereikalingus kilogramus turite atsisakyti šokolado – tiesiog vartokite jį ne prieš, o po treniruotės.

Būtent po treniruotės suvalgytas juodasis šokoladas (suaugę vyrai gali drąsiai „sukapoti“ ir po 100 gramų šio skanėsto) sumažins galimybę patirti oksidacinį stresą ir greičiau atsistatyti po itin didelio fizinio krūvio.

Šokoladą galite vartoti ne tik jį valgydami, bet ir suplakdami į prieš/potreniruotinį kokteilį. Skanaus!