Ląsteliena – lieknam kūnui ir sveikatai

Ląsteliena – lieknam kūnui ir sveikatai

Ląsteliena yra viena svarbiausių maisto medžiagų, randamų augalinės kilmės produktuose. Ji ne tik atsakinga už bendrą sveikatos būklę, bet ir padeda sportininkams išlikti liekniems ir auginti raumenų audinį.

Tobulinkite savo figūrą per dieną suvartodami bent 30 gramų skaidulų ir derindami dietą, kurioje netrūktų baltymų ir angliavandenių.

Ląsteliena lengvina medžiagų įsisavinimą

Ląsteliena mūsų žarnyne veikia tarsi šluota, kuri keliaudama per žarnyną valo organizmą nuo užsistovėjusių maisto likučių. Švarios žarnyno sienelės leidžia efektyviau ir greičiau įsisavinti naujai gaunamas maisto medžiagas.

Skaidulos kovoja su riebalais

Kiekvieno sportininko siaubas – tai maiste esantys riebalai. Jeigu valgote kiek riebesnį kepsnį, sūrį ar vartojate daug kitų pieno produktų, nepamirškite ir ląstelienos – organizme ji jungiasi su kai kuriomis riebalų rūšimis ir galų gale yra pašalinama, kartu nusitempdama ir tas nereikalingas kalorijas.

Lėtina angliavandenių veikimą

Rupi duona ar avižų dribsniai – seniai žinomi lėtai virškinamų angliavandenių šaltiniai. Lėtai į organizmą patenkantys angliavandeniai sukuria ilgalaikį energijos šaltinį, leidžiantį išlikti žvaliems net jei ir tenka praleisti ilgesnį laiko tarpą be maisto. Būtent ląsteliena sukuria šį ilgo veikimo užtaisą.

Beje, lėčiau virškinami angliavandeniai dažniausiai yra visiškai paverčiami į raumenyse glūdinčias energijos atsargas – glikogeną, o ne kaupiami riebalų sluoksniuose.

Ląsteliena malšina apetitą

Ne paslaptis, jog daržovės visada yra tinkamas pasirinkimas, norint numesti svorio. Pavyzdžiui 3 puodeliai brokolių turi vos 75 kalorijas. Tai itin mažas kalorijų skaičius tokiam dideliam kiekiui maisto. Be to, skaidulinės medžiagos skatina hormono cholecistokinino išskyrimą, o šis smegenyse kuria sotumo jausmą. Prie bet kurio patiekalo naudodami daržoves kaip garnyrą, galėsite kur kas greičiau patenkinti savo troškimą valgyti.

Geriausiems rezultatams pasirinkite tinkamą laiką

Nevartokite ląstelienos iš karto po treniruotės – šio laikotarpio tikslas yra pagreitinti medžiagų apykaitą, todėl tam geriau tinka lengvai virškinami angliavandeniai ir baltymai. Skaidulas geriau palikti visoms kitoms dienos porcijoms. Žinoma, išskyrus užkandį prieš miegą – jame reikėtų vengti bet kokio angliavandenių turinčio maisto.