Kaip suvaldyti potraukį saldumynams?

Kaip suvaldyti potraukį saldumynams?

Pusryčiams prie kavos suvalgėte saldų pyragėlį, o vos išėję į darbą vis tiek negalite ramiai praeiti pro kepyklėlę? Pasivaišinote saldainiu iš biure padėto dubens ir net patys nepastebėjote, kaip vis dažniau praeinate pro tą dubenį, nepamiršdami savęs palepinti? Jūs ne vieni – daugumai žmonių paragavus saldžių desertų, už keliolikos minučių jų norisi dar.

Saldėsiuose gausu paprastųjų angliavandenių, kurie labai trumpam suteikia energijos. Jai pasibaigus, norime dar. Be to, cukrus padeda smegenyse išskirti endorfiną, tam tikrą laimės hormoną, todėl valgydami daug saldainių ar kitokių skanėstų nusiraminame, atsipalaiduojame. Nereikia pamiršti ir to, jog desertai tiesiog skanūs, o žmogaus organizmas yra linkęs kartoti jam malonius dalykus.

Kartais save palepinti nėra nieko blogo. Tačiau ką daryti, jei savo potraukio saldumynams nebesuvaldote? Yra keletas būdų sustabdyti tą vidinį norą čiupti saldainį.

Nenutraukite saldumynų vartojimo visiškai. Dauguma nusprendžia – „viskas, nuo šiandienos jokių saldumynų“. Toks kraštutinumas nežada nieko gero – didelė tikimybė, jog tiesiog „perdegsite“ ir šios dietos laikysitės vos kelias dienas, kurioms praėjus vidury nakties virtuvėje kimšite didelę porciją ledų. Nestabdykite savęs visiškai – suteikite sau džiaugsmo vienu šokoladuku ar keliais saldžiais sausainiais per dieną.

Maišykite saldumynus su sveiku maistu. Jei atrodo, jog ties vienu šokoladuku sustoti nepavyks, bandykite pasisotinti maišydami saldumynus su sveiku maistu. Pavyzdžiui suvalgykite bananą su šokoladiniu padažu, o įvairius dražė saldainius sumaišykite su riešutais – tokiu būdu užkandžiaudami ne tik patenkinsite cukraus poreikį, tačiau ir greičiau pasisotinsite bei suteiksite organizmui naudingų maisto medžiagų.

Kramtykite gumą. Kramtomoji guma ne tik padeda ištverti be saldžios bandelės rankose, bet ir sumažina apetitą apskritai – gera žinia, jei iki pietų pertraukos liko dar valanda, o skrandis jau negailestingai gurgia.

Vaisiai gali tapti alternatyva. Jei esate tikras smaližius, netoliese visada turėkite vaisių, ypač džiovintų. Jie taip pat saldūs, juose yra fruktozės, tačiau valgydami tuo pačius apsirūpinsite ir naudingesnėmis maisto medžiagomis, nei vien cukrus.

Rinkitės kokybę, o ne kiekybę. Atsisakykite pigių ir didelių šokoladukų, kurie net „veliasi“ burnoje juos valgant. Juk yra tiek daug puikaus juodojo šokolado! Paimkite mažą gabaliuką ir valgykite lėtai, pasimėgaudami… O jei dar vietoje didelio pakelio dražė nusipirksite keletą aukštos kokybės šokoladinių triufelių? Kavos pertraukėlė taps saikingu ir pasakiškai maloniu smaguriavimu. Stenkitės į savo mitybą įtraukti labai mažus saldumynų kiekius – tebūna jie ne būdas užpildyti skrandį, o malonumas.

Valgykite reguliariai. Per ilgas laukimas tarp valgymų gali būti viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl negalite ištverti be saldumynų. Valgykite kas tris-keturias valandas, jog cukraus lygis kraujyje išliktų stabilus, o noras šlamšti viską, ką mato akys – neatsirastų.

Nepainiokite į tai emocijų. Dažnai kemšame saldumynus tada, kai esame nuliūdę, supykę, sutrikę ar veikiami kitokių neigiamų emocijų. Nesuklyskite – gyvenimiškų problemų plytelė šokolado tikrai neišspręs, todėl vietoje ėjimo į virtuvę rinkitės skambutį geram draugui. Atminkite – problema ne tik neišnyks, bet ir pavirs keliais papildomais centimetrais aplink juosmenį, o to juk visai nereikia!

Būkite sau atlaidūs – visiems sunku pakeisti savo mitybos įpročius. Nieko tokio, jei vieną ar kelis kartus paslysite. Svarbu, jog troškimas valgyti sveikiau nedingtų!

LOGIN Sporto kuras 2013 (1)