Kaip išvengti nervinio persivalgymo?

Kaip išvengti nervinio persivalgymo?

Viena pagrindinių problemų nuoširdžiai sulieknėti bandantiems eiliniams žmonėms arba varžyboms besiruošiantiems ir svorį metantiems profesionaliems atletams – tai karts nuo karto atsirandantis noras prisikimšti pilną skrandį nesveiko maisto.

Dažniausiai taip nutinka po sunkios darbo dienos arba pykčių su antrąja puse. Vieną minutę mes dar lieknėjame, o kitą – jau kemšame didžiausią picą ir pasmerkiame pražūčiai savaitėmis siektus rezultatus. Atrodo, jog mokslininkai pagaliau išsiaiškino priežastį, kodėl nervingiausiais momentais norime atverti šaldytuvo duris.

Tyrėjai iš Teksaso pietvakarių medicinos tyrimų centro patalpino laboratorinę pelę į narvą, kuriame buvo daug dominuojančių ir konfliktuoti siekiančių kitų patinų. Pastebėta, jog stresinę situaciją išgyvenančių pelių organizme išaugo grelino lygis – hormono, kuris didina alkio jausmą. Toks pasikeitimas tyrime dalyvavusias peles privertė iš pateiktų valgio pasiūlymų rinktis riebų maistą ir suvalgyti jo daugiau, nei įprastai.

Ką tai reiškia žmonėms? Jeigu susierzinote ir jau dairotės po virtuvę, rinkitės ne didelę pakuotę traškučių, o kokteilio ruošimo laukiančius kiaušinius arba išrūgų baltymų miltelius. Tiek kiaušiniai, tiek išrūgos efektyviai bei greitai mažina išskiriamo grelino kiekį ir taip padeda nesugadinti pasiektų rezultatų nereikalingu persivalgymu.