Kaip išsirinkti baltymus?..

Kaip išsirinkti baltymus?..

Baltymų papildo pasirinkimas žinoma nereikalauja mokslų daktaro laipsnio, bet galimybė apsirikti visada yra. Pasirinkite netinkamo tipo baltymus ir gausite ne visai tai, ko tikėjotės. Dar blogiau – išleiskite mažiau nei reikėtų ir išvis nieko negausite. Juk svarbu ir baltymų tipas, ir baltymų kiekis vienoje porcijoje, ir kiek papildo sudaro angliavandeniai bei riebalai… Atkreipkite dėmesį į žemiau pateiktus patarimus ir pasirinkite sau tinkamiausią papildą.

Paklauskite savęs, kokių rezultatų siekiate

Negalite siekti tikslų, jei net nežinote, kokie jie. Ar stengiatės būti tvirti ir stiprūs? Priaugti svorio ir raumenų? Sulieknėti ir tokiais išlikti? Kad ir ko siekiate, baltymų produktus turėtumėte rinktis pagal pageidaujamą rezultatą.

Nuspręskite, kiek Jums reikia

Daugumai užteks 2 gramų baltymų vienam kūno kilogramui per dieną. Tačiau aktyviai auginantys masę turėtų pagalvoti bent apie 3 gramus vienam kilogramui. Taip pat didesni baltymų kiekiai reikalingi tiems, kurie laikosi dietos vengdami angliavandenių, o reikalingas kalorijas gaudami iš baltymų.

Atsiminkite, jog pasirinktą kiekį gaunate ne tik iš papildų, bet ir maisto, kurį suvalgote. Taip pat vardan geresnio įsisavinimo derėtų visą dienos baltymų dozę išskirstyti 5-6 patiekalams. Jei valgote daug mėsos, vištienos, žuvies ar pieno produktų, Jums tiks ir pigesni, mažesnę baltymų koncentraciją turintys papildai. Tačiau vegetarams teks investuoti į papildus, kuriuose baltymų kiekis ypač didelis.

Apsvarstykite, kiek pinigų tam galite skirti

Žinoma, skirtingų baltymų rūšių vartojimas skirtingiems tikslams yra idealiausias sprendimas, tačiau ne visi išgali apsirūpinti išrūgų baltymais rytui ir laikotarpiui po treniruotės bei kazeinu, kuris aprūpintų organizmą medžiagomis miego metu.

Be to, net jei ir įperkate, sąžiningai atsakykite – ar kruopščiai laikysitės režimo?..

Ieškant kompromiso, galima pagalvoti apie kombinuotus baltymų papildus, sudarytus tiek iš lėto, tiek iš greito veikimo baltymų. Žinoma, toks pasirinkimas turi savų minusų (egzistuoja patarlė – „kas tinka viskam, tas netinka niekam“), tačiau tai yra geriau, nei nieko.

Padarykite sprendimą ir jo laikykitės

Norint pastebimų rezultatų, sprendimas vartoti baltymus turėtų galioti bent 60 dienų. Po kelių mėnesių galite apžvelgti tai, ką pasiekėte ir nuspręsti, ką derėtų keisti – didinti porcijas, jas mažinti, keisti jų dažnumą ar tiesiog pasirinkti kitą produktą.

Norėdami daugiau sužinoti apie skirtingus baltymų tipus ir jų veikimo principus, galite perskaityti straipsnį „Skirtingi baltymai – skirtingiems poreikiams“

Svarbu ne tik tai, ką vartojate, bet ir kada – perskaitykite mūsų straipsnį „Baltymams svarbiausia laikas“