Kaip iš vitaminų gauti naudos?

Kaip iš vitaminų gauti naudos?

Vitaminų reklamos yra labai spalvingos ir dažnas iš mūsų įtiki, kad sveikata išliks vos tik išgėrus tam tikrų tabletyčių. Tačiau yra mokslinių tyrimų, kuriuose teigiama, jog vitaminai gali suteikti ir ne ką mažesnę žalą žmogaus organizmui.

Vitaminai nepakeis sveikos gyvensenos

Neteisinga manyti, jog vitaminai išgelbės nuo rūkymo, alkoholio ar persivalgymo žalos. Vitaminai neišgelbės ir tuomet, jei jūs nejudėsite, turėsite antsvorį ar nesirūpinsite savo sveika gyvensena.

Didelės vitaminų dozės gali būti žalingos

Bet kurio žmogaus organizmas turi individualius poreikius, kurie galioja ir mitybai. Ir jei mes gauname daugiau iš maisto ar maisto papildų, tai nereiškia, kad perdozavimas yra naudingas mūsų organizmui. Tarkim, jei bus per daug kalcio, rizikuojate susirgti akmenlige ar turėti problemų su širdimi.

Pagrindiniai vitaminai – maiste

Maisto priedai ir vitaminų kompleksai nepakeis grynų maistinių medžiagų. Vien tik vitaminais sotūs nebūsite. Be to, jei gaunate pakankamai reikalingų vitaminų iš maisto, jausitės tikrai geriau. Tarkim, špinatuose gausu geležies, tačiau juose gausu ir kitų vitaminų bei mineralų, todėl valgydami špinatus gausite visą maistinių medžiagų kompleksą.

Yra vitaminų, kurių mums trūksta

Visiškai ignoruoti vitaminų nederėtų, tačiau reiktų atkreipti dėmesį ir į savo sveikatos būklę.
Tarkim, jodas. Moterims nuo 20 iki 39 metų jo turėtų būti pakankamai, kadangi jis yra svarbus vystantis embriono smegenims. Asmenims virš 40 metų daugiau dėmesio kreipti į vitamino D poreikį, kuris padeda įveikti osteoporozę, peršalimą ir gripą.

Be to, vitaminai svarbūs tuomet, kai jūsų organizmas nesugeba jų pasisavinti iš maisto produktų. Tai labai svarbu veganams, vegetarams, žaliavalgiams, besilaikantiems dietos ar tiems, kas kenčia nuo alergijos.

Kokie vitaminai reikalingi?

Vaisingo amžiaus moterims. Reikia gerti multivitaminų kompleksą, kuriame yra folio rūgšties ir jodo. Tai svarbu, kadangi pusė besilaukiančių moterų savo nėštumo iš anksto neplanavo, o folio rūgštis ir jodas leidžia vystytis sveikam vaisiui.

Asmenims, besilaikantiems mažo kaloringumo dietos. Galima įsigyti bet kokį kokybišką multivitaminų kompleksą. Jei Jūs vartojate mažiau nei 1400 kalorijų per dieną, galite netekti labai daug vitaminų ir mineralų.

Veganams ir vegetarams. Šiai grupei dažniausiai trūksta B12 vitamino ir cinko. Kadangi ribojama mėsa ir pieno produktai, organizmui gali pritrūkti būtent šių maistinių medžiagų, kurios formuoja raudonuosius kraujo kūnelius.

Netoleruojantiems laktozės ir veganams. Reikėtų papildomai geri kalcį. Kalcis reikalingas sveikiems kaulams, o jo gausu pieno produktuose. Kalcio atsargas galima papildyti valgant brokolius. Būtina su kalciu reikia gerti ir D vitaminą, kuris padeda organizmui įsisavinti naudingą mineralą.

Moterims, kenčiančioms nuo skausmingų mėnesinių. Jums reikalinga geležis. Organizmui ši medžiaga reikalinga hemoglobino gamybai, o jo gali pritrūkti kritinėmis dienomis. Iki 20 proc. moterų išgyvena geležies trūkumo anemiją. Pagrindiniai simptomai – skausmingos mėnesinės, nuovargis, koncentracijos trūkumas, dusulys.

Šiaurinių kraštų gyventojams. Būtinas vitaminų kompleksas su D vitaminu, kadangi čia yra didelis saulės trūkumas.

Žmonėms, kurie valgo žuvį rečiau nei kartą per savaitę. Gerkite Omega-3 riebalų rūgštis, kurios reikalingos smegenų sveikatai. Be to šis kompleksas palengvina niūrios nuotaikos periodus ir raumenų skausmą.

Grožioklubas.lt

LOGIN Sporto kuras 2013 (1)