Raumenų auginimas su batonu ir uogiene?..

Raumenų auginimas su batonu ir uogiene?..

Visų atletų mintyse jau giliai įsirėžę žodžiai „sportuok, o tada valgyk baltymus“. Juk tai – pagrindinė raumenų statybos medžiaga! Mes tikrai neabejojame, jog baltymai turėtų užimti itin svarbią vietą Jūsų mityboje.

Tačiau dažnas pamiršta, jog egzistuoja ir kitos maisto medžiagos, itin svarbios norintiems auginti raumenis. Viena iš jų – angliavandeniai – labai dažnai yra nuvertinami ir jų netgi yra vengiama. O juk aktyviai sportuojantiems energija yra gyvybiškai svarbi!

Sujungę baltymus su greito veikimo angliavandeniais galime tikėtis spartesnio rezultatų siekimo. Patekę į kraujotakos sistemą, lengvai pasisavinami angliavandeniai pakelia insulino lygį, padeda atstatyti pažeistą raumens audinį ir skatina jo augimą.

„Sporto kuras“ teigia, jog iš karto po treniruotės suvartoti baltymai ir angliavandeniai – tai pats geriausias būdas nudžiuginti savo organizmą! Pateikiame kelis geriausius greito virškinimo angliavandenių šaltinius, padėsiančius Jums augti.

Angliavandenių gėrimai. Jų galima rasti vos ne kiekviename sporto klube. Juos patogu nešiotis, dažniausiai būna puikaus skonio ir turi savyje daug (40-100 gramų) angliavandenių. Be to, į tokį gėrimą galima įmaišyti ir greito veikimo (išrūgų) baltymų miltelius – taip iš karto po treniruotės pasisavinsite dvi būtiniausias maisto medžiagas.

Gelis. Šie tiršti ir koncentruoti angliavandeniai džiugina savo kompaktiškumu ir galimybe pasiimti juos bet kur. Tam jie ir buvo sukurti – angliavandenių gelį dažniausiai naudoja bėgikai ir dviratininkai, jog galėtų greitai pasistiprinti varžybų metu. Tiesa, ypač aktyviai plušant sporto salėje, gali prireikti 2-3 tūbelių gelio.

Gliukozės tabletės. Kiekviena iš šių tablečių savyje turi apie 5 gramus greitai veikiančių angliavandenių. Nors jos ir buvo sukurtos diabetikams, sportininkai jas pamėgo dėl galimybės visada turėti po ranka ar įsigyti bet kurioje vaistinėje. Iš karto po treniruotės išgerkite baltymų kokteilį ir suvalgykite 8-20 gliukozės tablečių.

Batonas. Dietologų dažnai peikiamas, tačiau neišvengiamai – vienas geriausių „greitų“ angliavandenių šaltinių, vienoje riekutėje slepiantis 15 gramų. Įsimeskite 3-6 riekes į treniruočių krepšį ir pirmyn į sporto salę! Papildomai energijai ir skoniui galite pridėti medaus ar uogienės, o viską užsigerti išrūgų baltymų kokteiliu. O kas sakė, kad sveika mityba negali džiuginti gomurio?

Ryžių paplotėliai. Jų galite įsigyti kiekvienoje parduotuvėje vos už kelis litus. Po intensyvaus krūvio suvalgykite bent 10 ryžių paplotėlių. Kaip ir su batonu, galite naudoti medų ar uogienę.

Keptos bulvės. Viena vidutinio dydžio kepta arba skrudinta bulvė savyje slepia net 35 gramus angliavandenių. Išsikepkite folijoje bent dvi ir pasiimkite kartu su savimi, kai einate sportuoti. Tik nepamirškite nuimti odelės, kuri lėtina angliavandenių pasisavinimą!

Cukrus. Ne pats geriausias pasirinkimas, kadangi buityje naudojamą cukrų sudaro ne tik gliukozė, bet ir fruktozė (lėtai virškinami angliavandeniai), tačiau tai yra geriau negu nieko. Ketvirtadalis puodelio suteikia 50 gramus angliavandenių. Suberkite cukrų į baltymų kokteilį – taip netgi pagerinsite pastarojo skonį.