Baltymams svarbiausia laikas

Baltymams svarbiausia laikas

Kai kalbame apie baltymus, svarbu ne tik ką vartojame, bet ir kada. Nors žmogaus organizmas šią medžiagą pasisavina kiekvieną kartą, kai ją gauna, vartodami baltymus tam tikru metu galime pasiekti kiek aukštesnius rezultatus, nei rinkdamiesi papildų laiką chaotiškai.

Paroje yra penkios progos geriausiai pasisavinti baltymus.

Vos tik pabudus. Laikotarpis tarp nuėjimo miegoti ir prabudimo yra ilgiausias paros metas, kai žmogaus kūnas negauna maisto. Negana to, jog baltymai ryte aprūpina mus reikalingomis amino rūgštimis ir padeda atstatyti raumenų audinį, jie dar ir suteikia kur kas stabilesnį energijos šaltinį nei kokios bandelės ar spurgos. Ryte geriausiai rinktis greitai virškinamus baltymus (pavyzdžiui, išrūgų).

Prieš treniruotę. Išgerdami baltymų kokteilį likus valandai iki treniruotės, aprūpinsite raumenis BCAA ir kitomis svarbiomis amino rūgštimis, užtikrinančiomis augimą. Vėlgi, geriausias pasirinkimas būtų greitai virškinami išrūgų baltymai.

Po treniruotės. 30-60 minučių laiko langas po treniruotės yra pats svarbiausias, norint efektyviai pasisavinti baltymus. Šiuo metu raumenys bando atstatyti žalą, kurią galimai padarė sunki treniruotė, o taip pat kaupia išsekusias glikogeno atsargas. Per šį langą aprūpindami organizmą tiek greito, tiek lėto veikimo baltymais būsite užtikrinti, jog „pasikraunate savo baterijas“ sekančioms treniruotėms.

Tarp valgymų. Išgerdami baltymų kokteilį tarp valgymų užsitikrinsite maksimalią raumenų sintezę. Taip pat reguliuosite savo svorį – lėto veikimo baltymai (kazeinas) pasižymi apetito slopinimu, todėl neužsimanysite užkimšti skrandžio šokoladuku.

Einant miegoti. Paruošti kūną ilgam laikotarpiui be maisto galite išgerdami kazeino kokteilį. Priešingai nei išrūgos, lėtai veikiantys baltymai amino rūgštis išskiria tik per kelias valandas, kol Jūs miegate. Be to, kazeinas yra laikomas geru sprendimu siekiant išvengti katabolizmo, nes turi savyje daug glutamino, stabdančio raumens audinio irimą.

Norėdami daugiau sužinoti apie skirtingus baltymų tipus ir jų veikimo principus, galite perskaityti straipsnį „Skirtingi baltymai – skirtingiems poreikiams“

Jei negalite nuspręsti, kurio tipo baltymai tinkamiausi Jums, peržvelkite „Kaip išsirinkti baltymus?..“