B grupės vitaminų svarba sportuojantiems

B grupės vitaminų svarba sportuojantiems

Kadangi jie tirpsta vandenyje, B grupės vitaminai itin lengvai pasisavinami. Organizmui būtini vitaminai užtikrina, jog kūno enzimai atliks visas gyvybiškai būtinas funkcijas. Jų trūkumas pasireiškia gana nemaloniais ir žalingais šalutiniais efektais, todėl susipažinkite su skirtingais B grupės vitaminais ir jų nauda.

Vitaminai B1 ir B2

Labiau žinomi kaip tiaminas ir riboflavinas, šie vitaminai glaudžiai susiję su medžiagų apykaita. Be to, tiaminas reguliuoja alkio jausmą ir teisingą nervų sistemos darbą, o riboflavinas yra atsakingas ir už odos sveikatą bei aštrų regėjimą. Jei nepasiekiama 1-2 miligramų kasdieninė vitamino B1 ir B2 dozė, ilgainiui galima susilaukti nuo paprasto odos niežulio iki paralyžiaus.

Biotinas ir pantoteno rūgštis

Kaip ir aukščiau aprašyti vitaminai, biotinas ir pantoteno rūgštis vaidina svarbią rolę medžiagų apykaitoje, o tiksliau – padeda organizmui iš suvalgyto maisto pasisavinti angliavandenius, baltymus ir riebalus, o tuomet panaudoti juos energijos gamybai. Rekomenduojama paros dozė – nuo 5 iki 20 miligramų, o trūkumas pasireiškia nemiga, nuolatiniu nuovargiu, pykinimu ir apetito praradimu.

Vitaminas B12

Tai viena svarbiausių medžiagų naujų raudonųjų kraujo kūnelių gamyboje. Todėl nenuostabu, jog B12 trūkumas yra dažna anemijos (mažakraujystės) priežastis. Jog išvengtumėte jos ir kitų nemalonių simptomų (nervinio tiko ir nuovargio), per dieną suvartokite nuo 3 iki 10 mikrogramų šio svarbaus vitamino.

Vitaminas B6

Tai daugumai profesionalių sportininkų pažįstamas vitaminas, kadangi efektyviai padeda konvertuoti perteklines amino rūgštis į tas, kurių organizmui tuo metu trūksta. Be to, dalyvauja procesuose, kuriuose angliavandeniai yra verčiami į kūnui reikalingą energiją, todėl aktyviai sportuodami neišsiversite be rekomenduojamos vitamino B6 paros dozės, kuri siekia nuo 2 iki 3 miligramų.