Avižinės košės idėjos idealiems pusryčiams

Avižinės košės idėjos idealiems pusryčiams

Jeigu reikia jėgų suteikiančių, energija aprūpinančių ir lieknėti padedančių pusryčių – avižinę košę aplenkti būtų sunku.

Pusryčiai yra tas dienos valgis, kuris labiausiai veikia smegenų funkcionavimą ir yra atsakingas už visos likusios dienos produktyvumą, nuotaiką bei nusiteikimą darbui. Avižų košė, priešingai nei visi į spalvotas dėžutes patalpinti sausi pusryčiai, savyje slepia daug lėtai virškinamų angliavandenių bei skaidulų, reikalingų sklandžiam ne tik smegenų, bet ir visos nervų sistemos darbui.

Tuo tarpu saldūs cukrumi padengti sausi pusryčiai suteikia tik trumpalaikį energijos šuolį, kuriam pasibaigus jaučiama dar didesnė bado „duobė“ ir visas mintis apimanti apatija, laukiant taip lėtai artėjančio pietų meto.

Iš natūralių arba greitai paruošiamų avižinių dribsnių verdama košė ryte įjungia dar apsnūdusią medžiagų apykaitos sistemą. Todėl kai valgysite sekantį savo dienos patiekalą, organizmas jau bus pasiruošęs jį priimti su sureguliuotu cukraus lygiu, o tai ypač svarbu stengiantis numesti kelis papildomus kilogramus.

Be to, jeigu nepraleisite sveikų pusryčių, tuomet priešpiečių arba pietų metu suvartoti angliavandeniai bus paversti ne į riebaliukų sankaupas, o į sportuojantiems ypač svarbų glikogeną – raumenyse ir kepenyse saugomas energijos atsargas.

Nors sena gera avižinė košė tinka tiek rimtiems atletams, tiek eiliniams mirtingiesiems – visada įmanoma patobulinti ne tik jos skonines, bet ir maistines savybes. Jog pusryčiai taptų ne prievole, o malonumu!

Praturtinkite pusryčius baltymais

Nors ir įprasta, kad pusryčiai yra orientuoti į energijos teikiančius ir angliavandeniais praturtintus patiekalus, tačiau avižinės košės „papildymas“ natūraliu jogurtu, gabaliuku plaktos kiaušinienės ar samteliu baltymų papildų miltelių gali suteikti net tris ypač svarbius pranašumus prieš įprastus pusryčius:

  • Pradės baltymų sintezę. Kol miegate, organizmas naudoja baltymus per dieną pažeistų audinių atstatymui. Todėl natūralu, jog atsibudę galite susidurti su rimtu šios maisto medžiagos trūkumu. Užtenka vos 20-30 gramų baltymų, jog ir vėl grįžtumėte į raumenų augimo stadiją. Beje, ankstus rytas tinkamas baltymams dar ir todėl, jog prabudus kūnas susiduria su išaugusiu kortizolio (streso hormono) lygiu, kuris neigiamai veikia raumenų augimą. Baltymai tuo tarpu žlugdo kortizolio kėslus ir neleidžia šiam sugriauti sunkiu prakaitu iškovotų rezultatų.

  • Suvaldys alkį. Kanzaso medicinos centro mokslininkų atlikti tyrimai parodė, jog daug baltymų turinčių pusryčių valgytojai yra linkę į sveikesnio ir mažiau kaloringo maisto pasirinkimą likusioje dienos dalyje nei tie, kurie baltymų pusryčiams vartojo mažai arba visai nieko nevalgė. Pridėkite prie avižinės košės bent vieną keptą kiaušinį ir tikėtina, jog pietų pertraukos neteks laukti kaip išganymo.

  • Pasotins. Baltymai per pusryčius ne tik padės išvengti tolimesnio alkio, bet jau ir valgymo metu greitai suteiks pasitenkinimo ir sotumo jausmą. Ši maisto medžiaga skatina smegenis išskirti hormoną, atsakingą už alkio pojūčio panaikinimą, todėl kur kas greičiau pajusite pasitenkinimą maistu ir suvalgysite mažesnę porciją.

Dar truputis antioksidantų

Paskutiniai potėpiai avižiniam šedevrui – tai stebuklingieji antioksidantai, kurių ypač gausu mėlynėse. Mažose miško uogose slypinti medžiaga padeda geriau pasisavinti angliavandenius ir kontroliuoja cukraus lygį organizme.

Mėlynės, dirbdamos ranka rankon su avižose esančiomis skaidulomis taip pat kovoja su aukštais cholesterolio rodmenimis ir taip užtikrina daugumos širdies bei kraujagyslių ligų prevenciją. Be to, kiekvieną dieną reguliariai vartojami antioksidantai mažina aukštą kraujospūdį – dar vieną rimtą grėsmę mūsų širdžiai.

Paprasta avižinė košė ir taip būtų puikus būdas pradėti rytą. Tačiau jei prie šių naudingų angliavandenių dar pridėsite šiek tiek baltymų (kurių lengviausia gauti tiesiog verdant avižų dribsnius piene arba ant viršaus užpylus indelį jogurto) bei stebuklingųjų mėlynių – gausite idealius ir nenurungiamus čempiono pusryčius!