Ar įmanoma vegetarui užsiauginti raumenis?

Ar įmanoma vegetarui užsiauginti raumenis?

Užsiauginti dailius raumenis vegetarams įmanoma, tačiau tai kur kas sunkesnė užduotis nei tiems, kurie nevengia valgyti mėsos, vištienos ir žuvies. Nuolatos sklandanti nuomonė, jog nevalgant gyvulinės kilmės produktų net neverta tikėtis įspūdingų kūno linijų turi pagrindą, tačiau vis dėl to egzistuoja keletas paslapčių, padedančių „užaugti“ net ir vegetarams.

Norite būti didelis? Tuomet valgykite daug

Auginant raumenis labai svarbu per dieną gauti daug kalorijų. Tai reiškia mažiausiai 500 papildomų kalorijų prie įprastos dienos normos. Jeigu esate lieknas ir svoris Jums auga sunkiai, tuomet pasiruoškite papildomoms 1000-1500 kalorijų. Tai labai didelis maisto kiekis, tuo labiau, kai valgote tik augalinės kilmės produktus.

Problema ta, jog vegetariška mityba pasižymi mažais kalorijų kiekiais, todėl dienos normai „surinkti“ teks kaip reikiant pasidarbuoti šakute. Ir jei mes sakome „valgykite pupeles“, tai nereiškia vienos skardinės pupelių. Tai reiškia mažiausiai pusę kilogramo pupelių. Vienu prisėdimu. Pajėgsite?

Ekstremalūs patiekalų dydžiai ypač reikalingi tuomet, jei esate veganas, t.y. nevalgote ne tik mėsos, bet ir pieno produktų bei kiaušinių. Tuomet pasidaro sunku ne tik gauti reikiamą kiekį kalorijų, bet ir organizmui reikalingų baltymų (priminsime, jog augaluose esantys baltymai stokoja kelių svarbiausių amino rūgščių, kurios tiesiog būtinos raumenims augti). Be to, atsiranda vitaminų ir mineralų trūkumas, kurį taipogi teks kompensuoti didesnėmis maisto porcijomis.

Kur rasti baltymų?

Turėsite nuspręsti – vegetaras Jūs ar veganas. Jeigu mitybos planuose paliksite pieno produktus ir kiaušinius, tuomet užduotis užsiauginti raumenis taps lengvesne – galėsite kalorijų ir baltymų poreikį malšinti kiaušiniais, išrūgų ir kazeino baltymų papildais, liesa varške ir sūriu, jogurtu, pienu.

Ką daryti, jei šie produktai nėra Jūsų maisto sąraše? Vienas iš variantų – veganams skirti baltymų papildai, dažniausiai gaminami iš ryžių, pupelių ar sojos (vieną tokį variantą galite rasti ir mūsų internetinėje parduotuvėje – „HECH Balanced Soy Protein“). Juose surinktos visos būtinos amino rūgštys, kurių dažnai trūksta įprastoje vegetariškoje mityboje. Be to, dažniausiai tai būna pats skaniausias būdas apsirūpinti baltymais.

Tuo tarpu kalbant apie maistą, nenugalimi šioje vietoje yra riešutai, įvairios pupelės ir lęšiai. Žinoma, kalbant apie kiekvieną jų atskirai, jie nepasižymi pilnu spektru amino rūgščių, todėl būtina nuolatos varijuoti ir valgyti visus šiuos produktus, o ne dėl viltis tik į vieną.

Dar vienas svarbus aspektas – vegetarai labai dažnai suvartoja didesnį nei būtina angliavandenių kiekį, kadangi valgo daug vaisių ir daržovių. Todėl bandykite atsisakyti bulvių ir mažinti duonos gaminių vartojimą, keisdami šiuos produktus baltyminiu maistu. Priešingu atveju raumenų augimas greitai pavirs riebalų kaupimu.

HECH Balanced Soy Protein

LOGIN Sporto kuras 2013 (1)