Vitaminai – kelias į sveikatą

Vitaminai – kelias į sveikatą

Jog vitaminai yra būtina mūsų mitybos dalis, tikriausiai buvome išmokyti jau ankstyvoje vaikystėje. Tačiau žodžiai „valgyk daug vaisių ir daržovių, jog augtum sveikas ir didelis“ daugeliui iš mūsų tapo tik foniniu triukšmu, kurį ignoruojame mąstydami apie savo dietą.

Šie šimtmečių senumo žodžiai vis dėlto nėra laužti iš piršto. Taip, norint džiaugtis plokščiu pilvuku bei ryškiais bicepsais, kiekvieną dieną teks nepamiršti ir būtiniausių vitaminų. Deja, mūsų kūnui jų reikia tiek daug, jog yra itin sunku visus poreikius patenkinti šimtu procentų. O kur dar užimta dienotvarkė, kurioje tikrai neįmanoma rasti laiko visų produktų sudėčių skaitymui…

Vitaminai ir mineralai yra bene seniausia maisto papildų pramonės dalis. Juk puikiai atsimename vaikystę, kada su malonumu valgydavome vitamino C žirnelius, o kiek džiaugsmo suteikė vėliau pasirodžiusios įvairiaspalvės multivitaminų tabletės, labiau primenančios saldainius! Deja, laikas bėgo ir tų mažų kiekių naudingų medžiagų suaugusiam treniruotam kūnui nebeužtenka…

Nuolatinis vartojimas – nuolatinei sveikatai

Sportininkams skirti vitaminai ir mineralai – tai keliasdešimt kartų galingesnis sveikatos užtaisas. Dažniausiai vos vienas mažas paketėlis per dieną pasirūpins, jog organizmas būtų aprūpintas būtiniausiomis medžiagomis bei užtikrins

  • bendrą sveikatą ir vienodą energijos lygį;

  • kaulų tvirtumą;

  • geresnę koncentraciją ir susikaupimą;

  • stiprią imuninę sistemą.

Maksimaliai apkrautas žmogaus kūnas reikalauja itin didelių kiekių mineralų bei vitaminų. Prasidėjus jų trūkumui, pradeda kankinti ne tik nuovargis, bet ir ligos. O juk tikrai nesinorėtų laiko leisti lovoje su temperatūra, kai tuo metu kiti pluša sporto salėje ir Jus lenkia? Pasirūpinkite, jog kūnui netrūktų kuro ir jis nesustos niekada.

Vienam kūnui – skirtingi vitaminai

Kaip jau minėjome, vitaminų ir mineralų pasaulis – itin gausus. Pateikiame kelias jų grupes ir įtaką mūsų organizmui.

  • Riebaluose tirpūs vitaminai, kurių atsargos gali būti kaupiamos kepenyse ar riebaluose ir panaudojamos tada, kai kūnui to labiausiai reikia. Tai – vitaminai A, D, E ir K, kurie atsakingi už gerą regėjimą, ląstelių dauginimąsį ir reprodukciją, stiprius dantis bei kaulus.

  • Vandenyje tirpūs vitaminai, ypač svarbūs medžiagų apykaitos palaikymui. Šių vitaminų organizmas savyje nekaupia, nes perteklius visada yra šalinimas – dėl to yra labai svarbus nuolatinis vandenyje tirpių vitaminų vartojimas. Į šią kategoriją įeina vitaminai C, B (visa grupė vitaminų, būtinų sportuojant), niacinas, pantoteninė rūgštis, folio rūgštis (itin reikalinga baltymų apykaitai) ir biotinas. Šios medžiagos padeda vystyti sveiką kūną bei reguliuoti hormonų pusiausvyrą, o be jų tiesiog neįmanomas nervinės sistemos funkcionavimas.

Diena prasideda nuo vitaminų!

Nors daugelio mineralų ir vitaminų vartojimas bei dozavimas skiriasi priklausomai nuo gamintojo, dažniausiai šie maisto papildai yra geriami ryte, prieš maistą – taip organizmas geriausiai įsisavina visas būtinas medžiagas ir paruošia kūną naujai, kupinai iššūkių dienai!