Mineralai būtini vos pradėjus sportuoti

Mineralai būtini vos pradėjus sportuoti

Nuo vaikystės girdime apie vitaminų ir mineralų svarbą mūsų organizmui, tačiau dauguma šias kalbas laiko tik močiučių pasakomis, nevertomis dėmesio. Juk tikri vyrai geria baltymų kokteilius, amino rūgštis ir testosterono skatintojus, o ne vaikiškus mineralus!

Deja, kai aktyvūs sportininkai susiduria su nepaaiškinamu nuovargiu, apatija, raumenų skausmais ir mėšlungiu, tada nebepadeda jokie „vyriški“ papildai. Mūsų kūnai negali tinkamai funkcionuoti, gaudami vienos srities maisto medžiagas – sveikatą, jėgą ir savijautą palaiko visų medžiagų ir elementų dermė.

Žinoma, nemažai mineralų gauname kartu su maistu, tačiau sportuojant ir gausiai prakaituojant juos prarandame. Todėl jei norite išvengti mėšlungio, retėjančių kaulų ir raumenų nuovargio, savo maisto papildų lentynėlę pradėkite pildyti nuo mineralų komplekso!

Kalcis – ne tik kaulams

Nors daugelis mano, jog kalcis (kurio, beje, daugiausiai turi pieno produktai) yra svarbus tik kaulų stiprumui užtikrinti, iš tikrųjų šis mineralas dar ir rūpinasi maisto medžiagų apykaitos greičiu ir sugebėjimu po krūvio atpalaiduoti raumens audinį.

Per dieną turėtume gauti 1000-1200 miligramus kalcio. Kai kurie žmonės netoleruoja piene esančios laktozės, todėl maisto papildai jiems yra vienintelė išeitis.

Magnis – nepriekaištingam raumenų funkcionavimui

Mineralas, kuris dalyvauja virš 300 įvairių organizmo reakcijų. Pagrindinis požymis, kad kūnui trūksta magnio – raumenis sutraukiantis skausmingas mėšlungis. Būtent raumens audiniui labiausiai ir yra reikalingas magnis, tačiau be to jis dalyvauja ir širdies bei nervų sistemos procesuose.

Daugiausiai magnio galima rasti žaliose daržovėse (pavyzdžiui, špinatuose), riešutuose ir kai kuriuose pilno grūdo produktuose. Dienos norma vyrams – 400-420 gramų, moterims – 310-320 gramų.

Geležis – kovotojas su nuovargiu

Randamas raudonoje mėsoje, šis mineralas atsakingas už geresnį deguonies tiekimą kūno audiniams. Tinkamas deguonies pasisavinimas užtikrina kokybiškesnį poilsį ir aukštesnį energijos lygį, todėl geležis yra pasirinkimas numeris vienas tiems, kas užsiima ištvermės reikalaujančiu sportu (bėgimu, važiavimu dviračiu, plaukimu).

Cinkas – organizmo sargas

Įvairios ligos gali sustabdyti treniruotes. Vietoje to, jog gulėtumėte lovoje, geriau pasirūpinkite pakankamu cinko kiekiu – jis stiprina imunitetą, susitvarko su virškinimo problemomis, taip pat dalyvauja ląstelių augimo ir atsistatymo procesuose.

Dauguma neįvertina šio mineralo savybių, tačiau tai dažniausiai yra žmonės, kurie vėliau dienas leidžia pataluose, o ne sporto salėje.

Atminkite – mineralai yra pašalinami iš organizmo kartu su prakaitu, todėl jeigu treniruotes baigiate kiaurai permirkę, mineralų komplekso įsigijimas yra neišvengiamas. Pasirinkite sportui skirtus produktus – juose daug didesni kiekiai naudingų medžiagų, negu vaistinėje parduodamuose papilduose.