Ar baltymų papildai naudingi lieknėjant?

Ar baltymų papildai naudingi lieknėjant?

Išrūgų baltymų izoliatas – tai iš pieno išgautas baltyminis maisto papildas, kurį jau ne vieną dešimtmetį naudoja visi kultūristai ir kiti raumenų augintojai. Tačiau kalbant apie raumens audinio auginimo ypatybes dažnai pamirštamas tas faktas, jog ne ką mažiau išrūgų baltymai turėtų būti vertinami ir už pagalbą tirpdant kūne sukauptus riebalus. Būtent išrūgose randamos amino rūgštys yra reikalingos tinkamam medžiagų apykaitos darbui.

Dieta ir kalorijos

Visų dietų esmė – per dieną suvartoti mažiau kalorijų, negu jų sunaudojame atlikdami mums įprastą veiklą arba sportuodami. Sukurdami kalorijų deficitą priverčiame organizmą pradėti naudoti sukauptas maisto medžiagas. Deja, jos bus imamos ardant ne tik riebalų, bet ir raumenų audinį…

Jog taip nenutiktų, laikantis dietos būtina papildomai praturtinti savo mitybą baltymais, kadangi būtent jie yra pagrindinė raumenų statybinė medžiaga. Išlaikydami raumenis nepaliestus, priversite savo kūną naudoti tik tai, kas sukaupta riebalų pavidalu – o juk to ir norite, tiesa? Išrūgų baltymų papildai yra vienas pigiausių ir paprasčiausių būdų greitai pamaitinti savo raumenis – visai nesvarbu, ar pasirinkto skonio kokteilį gersite vietoje užkandžio, ar bandydami atgauti jėgas po treniruotės.

Medžiagų apykaita

Visų rūšių baltymai (taip pat ir išrūgų) yra sudaryti iš skirtingų amino rūgščių. Jos – tai kūno statybiniai blokeliai, kurie susijungdami ir sudaro ląsteles, audinius bei organus. Tačiau kai kurios amino rūgštys gali ne tik statyti, bet ir naikinti – pavyzdžiui metioninas smarkiai prisideda prie riebalų ląstelių transportavimo ir panaudojimo energijos išgavimui.

Sotumas

Glutaminas – tai dar viena išrūgų baltymuose randama amino rūgštis. Tiesa, šioji atsakinga ne tik už raumenų struktūros vientisumą, bet ir už sotumo jausmą. Baltyminio maisto vartojimas padeda ilgiau jaustis „pilnam“ ir per dieną suvalgyti mažiau maisto. Be to, baltymų skaidymui reikia daugiau energijos nei virškinant angliavandenius, todėl proceso metu sudeginama daugiau kalorijų.

Išvada – baltyminių maisto papildų nederėtų bijoti lieknėjantiems ir ypač moterims, kurioms vis dar iškyla klausimas „ar gerdama baltymų kokteilį aš nepriaugsiu svorio?“ Užtikriname – taip tikrai nenutiks!