Miego trūkumo ženklai

Miego trūkumo ženklai

Reikia svarios priežasties nuspausti „snaudimo“ mygtuką žadintuve? Štai ji – miegas yra lygiai toks pat svarbus išgyvenimui, kaip ir mityba. Tačiau galime garantuoti, jog sėdite iki vėlumos tvarkydami reikalus, kuriais galėjote pasirūpinti pietų pertraukos metu.

Toks miego aukojimas gali sukelti daugybę sveikatos sutrikimų – aukštą kraujo spaudimą, nutukimą, depresiją, hormonų gamybos sutrikimus, susilpnėjusią imuninę sistemą, atminties praradimą, nuolatinį irzlumą, sumažėjusią koncentraciją ir išaugusį reakcijos laiką.

Net nekalbame apie tai, jog raumenys geriausiai auga būtent poilsio metu… Todėl kartais naudingiau netgi paaukoti vieną kitą fizinį pratimą vardan ilgesnių miego valandų.

Kaip sužinoti, ar praleidžiate pakankamai laiko pataluose? Pažvelkite į žemiau pateiktus pastebėjimus ir juos įvertinkite – galbūt miego trūkumas ir trukdo Jums pasiekti aukštumas?

  1. Jūs nesate alkanas per pietų pertrauką

Miego trūkumas gali jus priversti jausti nuolatinį alkį arba atvirkščiai – atėjus pietų metui, organizmas maisto dar nereikalauja. Nereguliarius poilsis sutrikdo biologinį laikrodį, todėl neišsimiegantieji dažnai priauga arba numeta daug svorio.

  1. Per paskutines 5 minutes Jūs be „Sporto kuro“ buvote atsivertę dar tris tinklapius, o elektroninį paštą pasitikrinote kelis kartus, tačiau vistiek neatsimenate, ar gavote naujų laiškų

Ne, tikriausiai tai ne dėmesio sutrikimo sindromas. Nesvarbu – rašote trumpą elektroninį laišką ar sprendžiate cheminę formulę, miego trūkumas tiesiog neleis susikaupti. Marš po antklode – mus paskaityti spėsite rytoj.

  1. Neprisimenate, kur padėjote automobilio raktus

Smegenims reikia miego, jog jos galėtų pailsėti ir „persikrauti“. Miego nebuvimas turi įtakos trumpalaikei atminčiai, todėl dirbdami naktimis tikrai nesugebėsite padaryti tiek, kiek planuojate.

  1. Nesugebate sekti pokalbio eigos

Po sunkios darbo savaitės atrodo, jog viskas ko reikia – tai pašėlęs vakarėlis savaitgalį. Jūs jį atlaikysite ir tai padarysite kaip tikri vakarėlių liūtai. Na, bent jau Jums taip atrodo. Tačiau jei neišsimiegoję nuspręsite užkariauti šokių aikšteles, gali tekti „truputį“ nusivilti. Kažin, ar nerišliais sakiniais ir sunkiai rezgamomis mintimis tapsite dėmesio centru.

  1. Jaučiatės apsvaigę, kai vairuojate

Jūsų akys gali tuščiai spoksoti į kompiuterio ekraną ar tušinuką eiliniame verslo susitikime, tačiau jei taip nutinka vairuojant ar atliekant kitą užduotį, kuri į pavojų stato Jūsų bei aplinkinių gyvybes, tai reiškia jog spoksojimas nėra tik nuobodulio ženklas.

Gėrimai su kofeinu, garsi muzika ir žiemos metu atidaryti langai gal ir prablaškys trumpam, tačiau ilgos kelionės pavojų tokie metodai nesumažins.

  1. Jaučiatės liguisti, nors niekada nesergate

Imuninė sistema stiprėja ir atsistato miegant. Todėl vietoje profilaktiško vaistų nuo gripo gėrimo, paskirkite bent 6-8 valandas per parą kokybiškam miegui. Jei susiduriate su problemomis užmiegant, galite paskaityti mūsų straipsnį apie neurotransmitorius, kurie ir vėl sugrąžins sapnus į miegamąjį.