Vyriškos dietos nuodėmės

Vyriškos dietos nuodėmės

Mityba – tai absoliučiai didžioji dalis įdirbio, reikalingo auginant raumenis. Tik nepersistenkite ir venkite žemiau pateiktų klaidų, kurios gali kainuoti ilgas valandas, praleistas sporto salėje!

Drastiškai nemažinkite kalorijų skaičiaus

Suvartodami mažiau kalorijų sukursite energijos deficitą, kurį organizmas bandys panaikinti degindamas riebalus. Tačiau toks būdas lėtina visą medžiagų apykaitą, o tai ypač apsunkina raumenų masės auginimą.

Mažinkite kalorijas po truputį – 10 proc. dydžio sumažinimas tikrai yra pakankamas.

Baltymas – tai ne stebukladarys

Ne paslaptis, jog sumažinus suvartojamų kalorijų kiekį, kūną būtina aprūpinti papildomais baltymais, kurie gali tapti puikiu kuru plušant su svoriais. Tačiau kai kurie kultūristai smarkiai perdeda ir pradeda vartoti tiesiog per daug šios raumenų statybinės medžiagos.

Jei per dieną pasisavinsite daugiau kaip 5 gramus baltymų vienam kilogramui kūno masės – didelė tikimybė, jog tie baltymai pradės kauptis kaip gelbėjimosi ratas aplink juosmenį.

Nebijokite angliavandenių

Angliavandeniai gali būti ir geriausiu draugu, ir didžiausiu priešu. Daugelis trenerių siūlo mažinti angliavandenių kiekį, nes tada organizmas energijai pradeda naudoti kūne sukauptus riebalus. Tačiau suvartokite per mažai angliavandenių ir kartu su riebalais „pamesite“ ir raumens audinį.

Iki 1 gramo vienam kūno kilogramui per dieną – tai jau yra mažas angliavandenių suvartojimas, skatinantis lieknėjimo procesą, tačiau nedarantis žalos užaugintai raumenų masei.

Žiūrėkite į laikrodį

Itin svarbu, kada Jūs suvartosite savo angliavandenius. Išdalinkite juos į penkias ar šešias porcijas per dieną, jog užtikrintumėte maksimalų nereikalingo svorio deginimą. Valgykite angliavandenius per pusryčius ir po treniruočių – tai padės raumenyse kaupti glikogeną ir tuo pačiu atstatyti po treniruočių pažeistus audinius.

Nepersistenkite su dieta

Per dažnas fizinių pratimų kartojimas ir lankymasis sporto salėje gali sumažinti Jūsų raumenis. Lygiai tas pats ir su dieta – jeigu kiekvieną minutę skaičiuosite kalorijas ir tik stengsitės mesti svorį, jau greitai medžiagų apykaita sulėtės taip smarkiai, kad raumenis galėsite pamiršti apskritai.

Darykite pertraukėles – pavyzdžiui 4 dienos griežtos dietos, viena diena lengvo „poilsio“. Taip ne tik morališkai pailsėsite, bet ir neleisite sulėtėti medžiagų apykaitai.

Ir kardio būna per daug

Lieknėti padeda du dalykai – mityba ir kardio treniruotės. Nors pastarosios ir yra efektyvios, tačiau per didelis jų dažnumas vyrams sumažins testosterono lygį organizme. Sėsti ant dviračio ar pabėgioti užtenka tris-keturis kartus per savaitę, o kardio treniruotės trukmė neturėtų viršyti 45 minučių. Taip ne tik mesite svorį, bet ir išsaugosite vyriškumą.