Ar maisto papildai padeda lieknėti?

Ar maisto papildai padeda lieknėti?

Vykstant diskusijoms, ar maisto papildai gali padėti sulieknėti, galima išgirsti įvairių nuomonių. Teisūs visi, kurie mano, kad maisto papildai gali padėti sulieknėti ir tie, kurie mano priešingai. Kaip taip gali būti? Viskas labai paprasta. Neužtenka naudoti vieną ar du produktus ir manyti, kad jie padarys visą darbą. Dažniausiai yra pamirštama apie vieną iš svarbiausių elementų, kuris gali padėti arba sutrukdyti. Tai yra mityba! Taip, teisingai, mityba. Ne veltui yra sakoma, kad esame tai, ką valgome. Tik pagalvokite, bandome sulieknėti, sudeginti nereikalingus riebalus, bet suvartojame daugiau kalorijų, cukraus ir riebalų negu maisto papildai gali padėti sudeginti. Ar mes lieknėsime? Tikrai ne, nes pirmiausia turime mažinti iš maisto gaunamas kalorijas, cukraus kiekį ir blogųjų riebalų suvartojimą. Net pagal pavadinimą galime matyti, kad maisto papildai yra tik maisto papildymas, kuris yra priedas ne tik prie maisto, bet ir prie rezultatų.

Taigi, maisto papildai gali padėti lieknėti, jei tik mes padėsime sau prižiūrėdami tai, ką valgome. Taip pat pateikiame maisto papildus, kurie gali padėti lieknėti.

L-Karnitinas (angl. L-Carnitine)

Amino rūgštis, kuri padeda sudeginti riebalus  paverčiant juos į energiją. Šis papildas efektyviausiai veikia kartu su aerobiniu krūviu, tai reiškia, kad geriausios riebalų deginimo savybės atsiskleidžia aktyviai judant ar sportuojant.

CLA (angl. Conjucated linoleic acid)

Konjuguota linolo rūgštis, dar kitaip Omega 6. Šis produktas gali padėti sumažinti kūno riebalų procentą, veikdama kartu su  mityba, skirta lieknėjimui, ir tuo pačiu metu tausoti liesų raumenų pluoštą. Kitaip sakant, padeda palaikyti optimalų kūno riebalų ir raumenų santykį.

Guarana

Puikus produktas norint pagreitinti medžiagų apykaitą, stimuliuoti energiją ir mažinti apetitą. Kofeinas guaranoje išsiskiria palaipsniui, ne taip staigiai kaip kofeinas kavoje, todėl stimuliuojama energija neturi staigaus pakilimo ir staigaus kritimo.

BCAA (angl. Branched Chain Amino Acids)

Tai nepakeičiamos išsišakojusios grandies amino rūgštys, L-Leucinas, L-Valinas ir L-Izoleucinas. Šios amino rūgštys yra nepakeičiamos todėl, kad jų organizmas pats negamina ir jas turime gauti su maistu ar maisto papildais. BCAA nėra virškinamos, todėl per kelias minutes patenka į kraują ir į organizmą, taip suteikdamos staigų liesų raumenų atstatymą. Papildomai BCAA amino rūgštys padeda sumažinti riebalų procentą organizme.

Pieno išrūgų baltymai (angl. Whey Protein)

Tai gryni baltymai, kurie iš virškinamų maistinių medžiagų yra pasisavinami greičiausiai. Vartojant pieno išrūgas mūsų organizmas yra aprūpinamas baltymais, kurie yra reikalingi ne tik raumenų masės palaikymui ar auginimui, bet ir visiems kitiems augimo procesams. Išrūgos aprūpindamos raumenis baltymais, tuo pačiu metu padeda sumažinti nereikalingų riebalų kiekį organizme.

Siekiant užsibrėžtų rezultatų galima kai kuriuos maisto papildus derinti tarpusavyje. Pavyzdžiui L-Karnitiną vartoti prieš treniruotę, o BCAA amino rūgštis iškart po treniruotės, taip užtikrinant riebalų deginimo efektą , liesos raumenų masės atstatymą ir katabolizmo stabdymą.

Nepamirškite, kad kiekvieno iš mūsų medžiagų apykaita priklauso, ne tik nuo amžiaus, bet ir nuo raumenų masės. Kuo didesnė yra žmogaus raumenų masė, tuo daugiau riebalų jo organizmas geba sudeginti. Ir atvirkščiai, kuo daugiau mes turime riebalų, tuo didesnė tikimybė, kad organizmas kaups dar daugiau riebalų.

Tad linkime būti aktyviais, daug judėti, sveikai ir teisingai maitintis, o norint pagerinti savo rezultatus, išbandyti saugius ir efektyvius maisto papildus.

Individualūs mitybos ir maisto papildų planai, kuriuos paruoš sertifikuotas mitybos specialistas. Kreiptis gediminas@sportokuras.lt (paslauga mokama).