Ar gali grūdėta varškė įveikti vėžį?

Ar gali grūdėta varškė įveikti vėžį?

Mikroelementas selenas, kurio pėdsakų galima aptikti augaluose ir jais šeriamų gyvūnų mėsoje, gali tapti galingu sargu, užkertančiu kelią krūties vėžiui. Gindamas organizmą nuo pražūtingo laisvųjų radikalų poveikio, selenas kartu su vitaminais A ir C yra ir galingas junginys, neleidžiantis senti kūno ląstelėms.

Prie šio derinio pridėkime L-karnitiną bei cinką – gausime komandą, kuri aktyviai mažina streso hormono kortizolio kiekį organizme.

Svarbiausia, jog šio vėžį stabdančio elemento reikia ne tiek jau ir daug – tik 55 mikrogramų per dieną. Štai keli maisto produktai, padėsiantys „susirinkti“ pakankamą kiekį seleno.

Tunas. 80-90 gramų konservuoto tuno savyje slepia apie 65 mikrogramus seleno – daugiau, nei dienos norma. Taip pat jame yra vitamino B6 (stiprina imuninę sistemą) ir niacino (mažina cholesterolį).

Jautiena. Kiek daugiau nei 100 gramų virtos jautienos turi 53 mikrogramus seleno. O kur dar geležis (kovoja su nuovargiu) ir baltymai!

Portobello grybai. Tai tam tikra rūšis didelių pievagrybių, dažnai sutinkamų ir Lietuvos parduotuvėse. Vienas puodelis pakepintų ir susmulkintų grybų – 27 mikrogramai seleno. Be to, vienas portobello grybas turi daugiau kalio, nei visas bananas!

Liesa grūdėta varškė. Puikus užkandis, kurio pusė puodelio turi 11 mikrogramų seleno. Taip pat grūdėtoje varškėje gausu kalcio, užtikrinančio tvirtus raumenis.